۴۰ درصد، آرای صادره توسط مراجع حل اختلاف خراسان جنوبی به صورت سازشی صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در۸ ماه گذشته ۵ هزار و ۱۷۸ مورد مشاوره حضوری و ۵ هزار و ۱۳۵ مورد مشاوره تلفنی ثبت شده و ۸۶ مورد سازش مستقیم در واحد مشاوره در استان انجام شده است.

وی گفت: در این مدت به ۹۳۰ دادخواست در هیات تشخیص و ۲۰۲ دادخواست تجدید نظر خواهی در مراجع حل اختلاف شهرستان‌ها بررسی و رسیدگی شده است.

اشرفی در خصوص رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در برخورد با اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: رویکرد اداره کل در شهرستان‌های تابعه بر سازش و ایجاد نقطه تفاهم و نزدیک کردن انتظارات ودرخواست‌های طرفین به منظور حفظ شغل است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در این راستا، ۴۰ درصد، آرای صادره توسط مراجع حل اختلاف استان به صورت سازشی صادر شده که این تعداد، معادل ۲۰۰ درصد تعهد پیش بینی شده استان در ۸ ماه گذشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعهد خراسان جنوبی میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص این مدت، ۳۱ روز اعلام کرد که به همت، تلاش و پیگیری همکاران فعال در واحد روابط کار ادارات تابعه استان، این مدت زمان به ۱۹ روز کاهش یافته است.

وی گفت: تعهد خراسان جنوبی در ۸ ماه گذشته در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات‌های اختلاف را ۲۶ روز است که با توجه به اینکه دادخواست‌های تجدید نظر خواهی در این مرحله نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد؛ این میانگین زمان در حال حاضر در استان ۲۲ روز است که نشانگر عملکرد قابل قبول استان در این شاخص است.

انتها ی پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.