کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: با وزش باد شمالی، خلیج فارس به‌ویژه در سواحل مرکزی و فراساحل جنوبی استان امروز و فردا مواج است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز و فردا با وزش باد‌های شمالی روی دریا، خلیج فارس به‌ویژه در سواحل مرکزی و فراساحل جنوبی استان در بیشتر ساعات متلاطم خواهد بود.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود از دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام باشد و در این مدت غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش ملایم باد و در اوایل صبح مه، از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

انصاری ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، و در سواحل مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته، جم با ۹ و دیر، عسلویه و کنگان با ۲۸ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا  ۰۰:۲۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۱، مد دوم ساعت ۱۵:۵۱ و جزر دوم ساعت ۲۰:۳۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.