رئیس دستگاه قضا گفت: درباره مواردی که می‌توانند ایجاد رانت و فساد کنند باید شفاف‌سازی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژ‌ه‌ای رئیس دستگاه قضا  به سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر به روز کردن گزارشات پیشین در مورد مسائل بورس و تخلفات احتمالی، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس قوه قضاییه دیدار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه با افزایش غیرمتعارف شاخص بورس و تبلیغات صورت گرفته در سال‌های ۹۸ و ۹۹ جمع کثیری از مردم بدون اطلاع و آشنایی کافی حدود ۶۰ میلیون کد بورسی گرفتند، گفت: در آن مقطع زمانی سازمان بورس هم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مناسبی انجام نداد و در این فضا بعضی افراد کل موجودی را وارد بورس کردند و حتی بعضی از مردم با شرایط پیش آمده از بستگان و آشنایان خود نیز وجوهی را اخذ کرده و وارد بورس شدند و در حال حاضر برای این دسته مشکل مضاعفی به وجود آمده است.

رئیس دستگاه قضا از آمادگی کامل قوه قضاییه برای کمک به دولت و سازمان بورس برای رفع آسیب‌ها و مشکلات بورس خبر داد.

رئیس عدلیه  به «نمایش صف خرید و فروش در بورس»، «دخالت‌های ناظرین بورس در فرایند خرید و فروش سهامداران» و «خرید سهام با کد بورسی افراد حقیقی از سوی صندوق‌های حقوقی» اشاره کرد و افزود: این موارد ابهاماتی است که اعضای هیئت مدیره سازمان بورس باید در رابطه با آن شفاف‌سازی و رفع ابهام کنند با وصف اینکه در بورس‌های متعارف دنیا صف خرید و فروش به نمایش گذاشته نمی‌شود چرا در بورس ایران صف خرید و فروش نمایش گذاشته می‌شود؟

در پایان این نشست محسنی اژه‌ای گفت: همه این موارد می‌تواند ایجاد رانت و فساد کند و باید در خصوص همه این موارد شفاف‌سازی شود.

رئیس قوه قضاییه از سازمان بازرسی خواست مسائل را به صورت جدی دنبال کند و به هیأت مدیره سازمان بورس نیز گفت: شما موظف هستید آسیب‌ها و کمبود‌ها را شناسایی، جمع‌بندی و رفع کنید و اگر نیاز به کمک قوه قضاییه است حتما کمک می‌کنیم و اگر معتقد هستید مجازات‌ها در این زمینه ناکافی است به صورت موردی اعلام کنید که اقدام لازم به عمل آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تا حالا که دستور بوده با امید به عمل و ایجاد کمی امنیت در جامعه،امنیت از این همه سارق وخلافکار و اراذل و اوباش که با رافت قوه قضاییه به جان و مال مردم ودولت رحم نمیکنند و علاوه بر سرفت مال وناموس ،تمام کابل و پست تلفن و گاز و آب و برق و حتی میخ وپیچ در و دیوار به سرقت میبرند.