رئیس نظام پرستاری استان اردبیل از کمبود شدید پرستار در اردبیل نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید مهری، رئیس نظام پرستاری استان اردبیل گفت: طبق استاندارد کشوری باید به ازای هر تخت بستری ۲.۵ پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل ۹ دهم درصد است و بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تخت فعال بستری در اردبیل داریم، افزود: در ایام کرونایی و با افزایش تعداد تخت‌های بستری و میزان مراجعات این کمبود پرستار بیش از پیش خود را نشان داد و تمام بار سنگین این کمبود بر دوش پرستاران بود.

رئیس نظام پرستاری استان اردبیل با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: در طول هفته پرستار با تلاش‌های هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل سعی کردیم تا بخشی از مطالبات و حق و حقوق پرستاران را ایفا کنیم که در برابر زحمات این قشر به ویژه در دو سال گذشته و ایام بحران زای کرونایی بسیار ناچیز است.

مهری به مطالبات و معوقات پرستاران از سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اضافه کاری فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ پرستاران پرداخت نشده بود که با تلاش مسئولان دانشگاه و هیئت مدیره نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام شد و امیدواریم با مساعدت مسئولان بتوانیم اضافه کاری فروردین ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کنیم.

او از فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ نفر پرستار در بدنه نظام پرستاری و در بخش‌های خصوصی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … خبر داد و بیان کرد: این پرستاران در ایام کرونایی در طرح سردار شهید سلیمانی، واکسیناسیون و… همراه مردم و در کنار آنان بودند.

رئیس نظام پرستاری استان اردبیل با اشاره به بکارگیری نیروهای پرستاری در ایام کرونا به صورت اشتغال ۸۹ روزه بیان کرد: برای جبران ایثارگری‌های این جامعه قرارداد این پرستاران از ۸۹ روزه به ۶ ماهه تغییر یافت و در اقدامی دیگر نسبت به جذب حداقل ۵۰ درصدی این نیروهای پرستاری اقدام شد.

مهری افزود؛ در گام‌های بعدی تمامی پرستاران در نوبت استخدام وارد چرخه فعالیت شده و بخش قابل توجهی از کمبود در این حوزه جبران شود.

مهری پرستاران را سربازان خط مقدم دفاع از سلامت مردم در ایام کرونایی اعلام کرد و گفت: این افراد درر حساس‌ترین شرایط خانواده‌ها که حتی اعضای خانواده از یکدیگر گریزان بودند در کنار مردم ماندند و هیچ گاه سنگر خدمت و سلامت جامعه را ترک نکردند.

او بهترین هدیه از سوی مردم به جامعه پرستاری را خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی و کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان نیز در جایگاه متولیان نظام سلامت با پرداخت حق و حقوق و مطالبات بر جای مانده پرستاران بخشی از این ایثارگری‌ها را جبران کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.