قاسمی از مهلت ۱۰ روزه برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان خبر داد و گفت: باید با اجرای پروژه‌های چهار خطه لرستان را از تنگنا نجات دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رستم قاسمی وزیر راه گفت:  در حوزه هوایی از طرح توسعه فرودگاه بازدید کردیم و بر اساس گزارش‌هایی که دادند و بازدیدی که داشتم کار روی مرحله آخر است و تا ۲۲ بهمن این طرح تمام می‌شود.

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را افزایش می‌دهیم

وی گفت: بر اساس گزارش‌های متولیان استانی، تعداد پروازهای فرودگاه در لرستان کم است ولی متقاضی زیاد است

قاسمی با اشاره به تعداد معدود پروازهای تهران و مشهد فرودگاه خرم‌آباد یادآور شد: با توجه به اینکه فرودگاه لرستان یک فرودگاه دارای مجوز مرز هوایی است برای حج و عتبات هم باید برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: به‌طور حتم تلاش می‌کنیم که پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را افزایش دهیم.

وی همچنین به وضعیت پروژه‌های راه لرستان هم اشاره کرد و گفت: در لرستان هشت هزار کیلومتر راه داریم که شامل آزادراه، بزرگراه، بین‌شهری و روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای طرح‌های آزادراهی استان، گفت: شبکه آزادراهی استانی زمانی تکمیل می‌شود که خرم‌آباد، بروجرد، اراک و تهران به هم متصل شوند و زمان مسافرت به تهران کاهش یابد.

قاسمی با بیان اینکه قطعه بروجرد- اراک را در دستور کار داریم، گفت: در بقیه محورها هم برنامه‌ریزی‌های شده و قطعاً مصوبات‏ سفر رئیس‌جمهور برای لرستان منشأ خیروبرکت خواهد بود.

فرودگاه لرستان

۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر

وی گفت: برای بخش جاده‌ای استان ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار سفر دیده‌ایم که این اعتبار می‌تواند در توسعه و تحرک پروژه‌های راه‌سازی تأثیر بگذارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پروژه‌ها برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌کنیم   گفت: در جریان سفر همچنین پیرامون مشکلات جاده پلدختر و راه‌های آسیب‌دیده در جریان سیل بحث مفصلی شد.

قاسمی با بیان اینکه برخی راه‌های استان در جریان سیل آسیب زیادی دیدند،گفت: در جریان سیلاب راه‌های روستایی به‌شدت آسیب دید و تعدادی از پل‌های استان هم تخریب شد.

احداث ۳۰ کیلومتر دیوار حائل

وی با بیان اینکه برای جبران خسارات و بازسازی راه‌ها اقداماتی انجام‌شده است،گفت: برای پلدختر اعتبار خوبی دیده‌شده که پل‌ها و راه‌های آسیب‌دیده بازسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقط در حوزه راه روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان دیده‌شده است، گفت: بااینکه میانگین آسفالت راه‌های روستایی ۶۹ درصد و رقم مناسبی است اما به‌هرحال این حوزه نیاز به اعتبار دارد.

قاسمی با اشاره به برنامه‌ها در حوزه طراحی جدید بخش ابنیه و جاده برای مقابله با حوادث احتمالی در آینده، گفت: در این حوزه هم ۳۰ کیلومتر دیوار حائل نیاز داریم که دوباره جاده‌ها آسیب نبیند.

طی ۱۰ روز برنامه زمان بندی راه‌آهن ارائه شود

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن لرستان گفت: این پروژه بین ۳۸ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه سال پروژه اساساً تعطیل بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به‌هرحال ماشین‌آلات و پرسنل موجود هستند،گفت: قبل از سفر روی این موضوع مفصل بحث شد و مسئولین استان هم بودند، قسمت سخت پروژه باقی‌مانده است که مسیر کوهستانی دارد.

وی گفت: در این زمینه نیز تلاش می‌شود که زمان‌بندی را از طریق دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار داشته باشیم که پروژه تمام شود.

قاسمی با بیان اینکه قرار شد دوستان طی ۱۰ روز برنامه‌ای در حوزه راه‌آهن ارائه دهند گفت:  پیشنهادم برنامه زمان‌بندی سه‌ساله است که بتوانیم پروژه را به نقطه‌ای برسانیم و در پایان دولت تعیین تکلیف شده باشد.

تکمیل سد

وی گفت : منابع این پروژه هم قابل تأمین است و بعد از سفر طرح راه‌آهن لرستان مجدد فعال می‌شود.

لرستان را از تنگنا نجات دهیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای طرح اتصال آزادراه‌های خرم‌آباد- اراک به خرم‌آباد – پل زال گفت: این طرح هم به خاطر مشکل اعتباری اجرانشده است و در برنامه‌های ما پیگیری می‌شود.

قاسمی همچنین در مورد پروژه ازنا- شازند هم گفت: تعریض این محور هم در برنامه دیده‌شده و اعتبار آن‌هم مصوب شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید لرستان را از تنگنا نجات دهیم، گفت : اگر چهار خطه‌ها انجام شوند استان باز می‌شود لذا‏ این چهارراه‌های اصلی و اعتبارات آن‌هم دیده‌شده است چراکه دولت در مورد لرستان نگاه ویژه‌ای دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.