مفتی یمن هدف از حمله به صنعاء را که سال‌ها بمباران نشده بود، به زانو در آوردن ملت یمن دانست و تاکید کرد این کار بر صبر مردم خواهد افزود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، علامه شمس الدین شرف الدین، مفتی یمن هدف از بمباران صنعاء را که سال‌ها بود بمباران نشده بود، به زانو در آوردن ملت یمن دانست و تأکید کرد کشور‌های متجاوز به یمن و در صدر آن‌ها آمریکا پس از شکستشان در همه عرصه‌ها به حالت یأس و ناامیدی رسیده اند.

علامه شمس الدین شرف الدین گفت: «تنش آفرینی جدید آمریکا و تشدید حملات به یمن، تلاش شکست خورده برای ضربه زدن به ایستادگی و پایداری ملت یمن است.»

وی سفر نماینده آمریکا به خصوص درباره موضوع یمن به مناطق مرتبط با منازعه در یمن یعنی امارات، بحرین، عربستان، عمان و عدن را عامل تحریک متجاوزان دانست تا این تنش آفرینی جدید رخ دهد و بمباران‌های جدید انجام شد.»

مفتی یمن هدف از بمباران مجدد پایتخت را به زانو در آوردن و تسلیم کردن ملت یمن و تشدید فشار به ملت یمن عنوان کرد و افزود: شاید برخی‌ها دچار یأس و ناامیدی شوند، اما عموم مردم مأیوس نخواهد شد و بر صبرشان افزوده خواهد شد و صبر و مجاهدت می‌کنند و ده‌ها سال به مقاومت ادامه خواهند داد.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که تیم لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن مدعی شد که واشنگتن به حمایت از پیشبرد راه حل دائم در یمن پایبند است.

لیندرکینگ افزود: «بازخواست به بخش مهمی از حل دائم مناقشه یمن تبدیل شده است و آمریکا از تمدید اختیارات سازمان ملل در این زمینه حمایت می‌کند. نباید به طرف‌های درگیر اجازه داد مرتکب تخلفاتی در حق یمنی‌ها شوند و از مجازات فرار کنند.»

مجلس سنای آمریکا چند روز پیش با ۶۷ رأی موافق در مقابل ۳۰ رأی مخالف با قرارداد فروش ۶۵۰ میلیون دلاری موشک‌های هوابه‌هوا و تجهیزات نظامی به عربستان موافقت کرد.

نزدیک به ۷ سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مأرب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

آزادسازی یمن به دست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور که ارتباط خوبی با ایران هم دارند نگرانی صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی را برانگیخته است و صهیونیست‌ها اعلام کردند در صورتی که نیرو‌های یمنی بتوانند این کشور را از چنگ دشمنان خود که از کشور‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی هستند، خارج کنند یک هلال مقاومت در منطقه ایجاد خواهد شد که از یمن شروع و با گذر از ایران، عراق، سوریه و لبنان به غزه و کرانه باختری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار