تن لرزان جنگل ها با گرم شدن هوا

اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر در مورد احتمال آتش سوزی جنگل و مراتع هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرضا سنگاری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و افزایش دما و وزش باد، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع هشدار داد.

او گفت: آتش‌سوزی در طبیعت عمدتاً ناشی از سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فصل خزان و خشک شدن برگ درختان و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی احتمال خطر آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

سنگاری گفت: جنگل‌های هیرکانی و جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ که در غرب استان قرار دارند، مناطق آسیب‌پذیر و حساس به لحاظ وقوع حریق و آتش‌سوزی هستند و خطر آتش‌سوزی در این مناطق بالا است.

او گفت: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

سنگاری با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از آتش‌سوزی‌های عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطا‌های انسانی است، گفت: سه مورد آتش سوزی در هفته گذشته در شهرستان‌های تنکابن، کلاردشت و چالوس به وقوع پیوست که حدود ۱۵ هکتار اراضی جنگلی دچار حریق سطحی شد.

او گفت: همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.