مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات حفاری تونل دوم حیران نمین روند مطلوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون با حفاری ۴۳۳ متر در دهانه تونل در سمت آستارا و هفت متر در دهانه سمت نمین در مجموع ۴۴۰ متر تونل حفاری شده و حدود ۲۹۰ متر تا بازگشایی در قسمت تاپ تونل باقی است.

او افزود: کف‌برداری، لاینینگ و تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوار‌ها و آبرو از کار‌های باقی مانده این پروژه می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: پروژه تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع می‌شود.

حیدری با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگراهی در استان اردبیل گفت: تکمیل طرح‌های توسعه بزرگراهی در این استان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سعی بر این است این اعتبارات از منابع مختلف ملی و توازن تامین شود.

او افزود: هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست افزود: این پروژه‌ها بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

حیدری درباره پروژه بزرگراهی اردبیل - مشگین‌شهر افزود: از ۱۸ کیلومتر این جاده ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش می‌شود به سرعت و با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی انجام و این محور پرتردد و حادثه‌خیز به مسیر ترددی ایمن تبدیل شود.

او گفت: روند عملیات اجرایی پروژه باند دوم سه راهی رضی-امیرکندی در مسیر اردبیل به گرمی مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه احداث باند دوم سه راهی رضی – امیر کندی خبر داد و افزود: عملیات زیرسازی پروژه و تکمیل عملیات روسازی ۱۱.۵کیلومتری این جاده در حال اجراست و با بهره‌برداری از این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه راهی رضی - گرمی به شهر رضی مشگین‌شهر شاهد تردد ایمن و مطمئن در این مسیر خواهیم بود.

حیدری افزود: از پنج کیلومتر بزرگراه در دست احداث ورودی شهر گرمی نیز به طول ۴.۳ کیلومتر یک لایه آسفالت‌ریزی شده و اجرای لایه بیس ۷۰۰ متر باقی مانده نیز در حال تکمیل جهت اجرای آسفالت می‌باشد تا به صورت کامل این پروژه نیز امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.