نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در کار خیر و خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن بازدید از بخش‌های مختلف انتقال خون استان بخشی از خون خود را اهدا کرد.

او گفت: با توجه به نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های آن، وظیفه هر فردی است که در سنت حسنه اهدا خون شرکت کند و خواستار مشارکت مردم در این کار خیر و خداپسندانه شد.

رستم حسن زاده مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد هم افزود: از عموم مردم استان که امکان اهدا خون را دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون، به تامینِ نیاز بیماران نیازمند به خون، کمک کنند.

او ابراز داشت: مردم استان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ روزهای شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه ها از ساعت ۸ تا ۱۲ با مراجعه به سه پایگاه در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

حسن زاده ادامه داد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند، وزن آن ها ۵۰ کیلوگرم بوده و فاقد بیماری زمینه ای باشند و همچنین حجامت و عمل جراحی انجام نداده باشند.

مدیرکل انتقال خون استان در خصوص مدارک لازم برای مراجعه کنندگان جهت اهدای خون بیان کرد: افرادی که برای اولین بار می خواهند خون اهدا کنند باید کارت ملی همراه داشته باشند اما افرادی قبلاً خون اهدا کرده اند همراه داشتن کارت شناسایی کافی است.

حسن زاده در خصوص افرادی که واکسن کرونا تزریق کردند و می‌خواهند خون اهدا کنند، هم گفت: کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند پس از دو هفته می‌توانند خون خود را اهداکنند.

او ادامه داد: ۱۳ تخت فعال خون گیری در سه مرکز یاسوج، دوگنبدان و دهدشت آماده خون گیری از داوطلبان اهدای خون است.
 
مدیرکل انتقال خون استان کم کردن سکته قلبی و مغزی، رفع سردردها و بدن دردها، ایجاد سبکی و نشاط، فعال کردن مراکز خون سازی بدن، مشخص شدن گروه خونی افراد را از مهم‌ترین مزایای اهدای خون عنوان کرد.

حسن زاده خطاب به نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: انتظار کمک در جهت تکمیل ساختمان انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.