مدیر پردیس‌های فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، از شناسایی ۴۰ دانشجو معلم شهید در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالرضا فتاحی مدیر پردیس‌های فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ نفر از شهدای دانشجو معلم در استان شناسایی شده‌اند، گفت: مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات برای برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجو معلم و همچنین تولید محتوای متناسب با زندگی‌نامه این شهدا در حال انجام است.

او افزود: فرآیند شناسایی شهدای دانشجو معلم چهارمحال و بختیاری در راستای برگزاری کنگره ملی از پارسال آغاز شد و در این مدت، اعضای کمیته‌های مختلف ستاد استانی به دبیری بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و با رجوع به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و پردیس‌های تربیت‌معلم استان، کنگره ملی شهدای استان، آموزش‌وپرورش و سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) به بررسی اسناد و مدارک باقی مانده از مراحل اعزام دانشجو معلمان به جبهه‌های دفاع مقدس و تاریخ شهادت آنان پرداختند.


بیشتر بخوانید


فتاحی با بیان اینکه در مسیر شناسایی دانشجو معلمان شهید از برخی منابع کتابخانه‌ای مرتبط با دوران دفاع مقدس نیز استفاده شده است، اضافه کرد کرد: تاکنون ۶۰ نفر از دانشجو معلمان شهید در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که با توجه به ملاک تحصیل دانشجو معلمان در دانشگاه‌های استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اطلاعات ۴۰ نفر از آنان برای ادامه بررسی‌ها مورد تایید قرار گرفت.

او ادامه داد: در ادامه فرآیند تحقیقی و پژوهشی تلاش خواهد شد با برقراری ارتباط با خانواده شهدا، اطلاعات جامع‌تری از زندگی‌نامه آنان تهیه شود.

فتاحی زمان پیش‌بینی شده برای برگزاری این کنگره در استان را اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: تا پیش از برگزاری این کنگره، سه یادواره نیز به میزبانی پردیس‌ها و مراکز دانشگاهی فرهنگیان در استان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار