دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نیز برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کرده و ذیل طرح بیمه دانشجویی قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: دانشجویان نیز مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرارگرفته و از خدمات این سازمان استفاده کنند. در واقع دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند.

او گفت: برای ثبت‌نام بیمه دانشجویی که در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است؛ ارائه کارت معتبر دانشجویی نیاز است.
محمودی درباره مزیت طرح بیمه دانشجویی گفت:دانشجویان با شرکت در این طرح دارای سوابق بیمه‌ای شده و این سوابق با توجه به نرخ حق بیمه در احراز شرایط تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی (بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی) بسیار مؤثر است.
او گفت:درواقع افراد تحت پوشش این طرح، بعد از اتمام دوران دانشجویی، می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را با اشتغال در کارگاه‌ها، اظهار شغل در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه پردازی به‌طور اختیاری تکمیل کنند.

محمودی گفت:مطابق با این طرح دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند درخواست این نوع بیمه را داشته باشند. همچنین درصورتی‌که متقاضی بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد؛ باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشد، اما اگر فردی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشد؛ از شرط سنی معاف است.

او گفت:در طرح بیمه دانشجویی، مهلت پرداخت حق بیمه در بدو بیمه پردازی، از تاریخ انعقاد قرارداد یک ماه بوده و در ادامه باید حق بیمه هرماه را حداکثر تا پایان دو ماه بعد، پرداخت کرد. همچنین از فروردین هرسال تا حداکثر خرداد سال بعد نیز امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت پیش‌پرداخت میسر است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار