مخلص الائمه گفت: سال آینده تمرکز و کانون توجه دولت به رشد اقتصادی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استاندار مرکزی در مراسم معرفی سرپرست فرمانداری ساوه گفت: سال آینده تمرکز و کانون توجه دولت به رشد اقتصادی خواهد بود و امیدواریم با سازو کار‌های مناسب قانونی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، بتوانیم بار فشار اقتصادی به مردم را کاهش دهیم.

مخلص الائمه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی معادل ۸ درصدی هدفگذاری شده که در این بین سهم استان مرکزی ۷.۲ درصد در نظر گرفته شده که ظرفیت‌های درآمدزایی شهرستان ساوه که اکثر واحد‌های صنایع آن وابستگی کمتری به نفت دارند می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا نمایند.

او علاج واقعی رفع مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی در کشور را پیاده سازی واقعی اقتصاد مقاومتی بیان و اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمنان موجب شد تا فرصت طلایی جدا شدن وابستگی بودجه به نفت در کشور ایجاد شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: الان شرایط خرید و فروش نفت رو به بهبودی است و تیم‌های جوان و خلاق در حال بهبود شرایط برای فروش نفت هستند که البته اقتصاد وابسته به نفت باید جای خود را به اقتصاد مقاومتی بدهد.

او ادامه داد: رکن اساسی در اقتصاد مقاومتی، احیا بخش تعاونی در کنار بخش خصوصی است، که در سیاست‌های کلی نظام پیش بینی شده که ۲۵ درصد اقتصاد کشود در اختیار بخش تعاونی قرار گیرد و فعالین حوزه اقتصادی با حضور خود این بخش مغفول مانده در قانون که ظرفیت‌های خوبی برای آن پیش بینی شده را به عنوان یک گفتمان اساسی در استان مرکزی و شهرستان ساوه پیگیری کنند.

مخلص الائمه اظهار کرد: توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و فناوران در شهرستان ساوه می‌تواند به هویت واقعی اقتصادی در کنار ظرفیت‌های دیگر آن کمک کند.

او با اشاره به رویکرد دولت در مبارزه با ناکارآمدی و فساد ادامه داد: دولت در مقابل هیج جریان سیاسی کشور نیست و جبهه مقابل دولت انقلابی، ناکارامدی است که خوشبختانه سطح ادراک مردم از این موضوع در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم در این مراسم گفت: حرکت در مسیر خدا محوری و هوشیاری در صیانت از منافع عمومی، مانع از احاطه مردم در مشکلات خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی افزود: برای رونق تولید و حل معضل مسکن که اقشار مختلفی را دچار مشکل کرده، نیازمند چاره اندیشی اساسی هستیم و این شرایط در شان مردم ما نیست.

او اضافه کرد: امامان جمعه اهل هیچ حزب و جناحی نیستند، ولی طرفدار افرادی که حامی مردم و برای باز کردن گره از مشکلاتشان، تلاش نمایند، خواهیم بود.

در پایان این مراسم از زحمات سه ساله میرزایی تقدیر و طی حکمی از سوی استاندار مرکزی، مهدی الیاسی به عنوان سرپرست فرمانداری ساوه انتخاب شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.