به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با برشمردن برخی عوامل و اولویتهای ایجاد خطر و مخاطره آمیز بودن مولفههایی همچون فقر اقتصادی، خشونت خانوادگی، اختلافات درون خانهای، ازدواجهای زودهنگام، بدسرپرستی، حاشیهنشینی، ترک تحصیل، مصارف مواد دخانی، کودکان کار، اضطراب و افسردگی، عدم اعتماد به نفس و...گفت: این پارامترها در کاری تحقیقاتی و پژوهشی و با نظرسنجی از دانشآموزان احصا شده و میتواند برای انجام کاری میدانی و عملیاتی مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: دوران بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه به ویژه در حوزه دانش آموزان مشکلات عدیدهای را در عوامل رفتاری، مهارتی، جسمی، حرکتی و اجتماعی ایجاد نمود که لازم است برای برون رفت از آن تدبیر و برنامه ریزی گردد.
رخشانی گفت: اگر به دنبال کاهش آسیبها و معضلات موجود هستیم باید با تعاملات بین بخشی و بین سازمانها و نهادها چارهجویی نماییم و در همین راستا و با هدف افزایش مهارتهای اجتماعی، فردی و زندگی دانش آموزان، توسعه مدارس شبانهروزی و هنرستانها در دستور کار قرار دارد.مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: از جمله برنامهها و اقداماتی که نظام آموزشی در مسیر کاهش آسیبهای اجتماعی در دست انجام دارد طرح یاریگران زندگی، قاضی مدرسه و راه اندازی سامانه و خط ارتباطی ۱۵۷۰ با هدف افزایش سرمایه اجتماعی و ارائه مشاوره در ابعاد مختلف میباشد.
انتهای پیام/ع