نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد واحد فرآوری قیر طبیعی و گچ در گیلانغرب باتوجه به ظرفیت معادن غنی این شهرستان خبر داد .

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد واحد فرآوری قیر طبیعی و گچ در گیلانغرب باتوجه به ظرفیت معادن غنی این شهرستان خبر داد و گفت : در این زمینه ۲ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد این واحد‌ها اعلام آمادگی کرده است.

او گفت : موافقت دستگاه‌های ذیربط به منظور واگذاری زیرساخت‌های اولیه جهت ایجاد ۲کارخانه فرآوری قیر طبیعی با تولید ۱۱ نوع محصولات هیدروکربنی سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلار اخذ شده است.

او افزود: این واحد‌ها زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در پنج فاز و کارخانه تولید فرآورده‌های گچی با ظرفیت ۹۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد می‌کند که فاز اول آن ظرف مدت ۱۵ ماه بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار لازم به منظور روکش آسفالت ۲۳ کیلومتر از جاده گیلانغرب به اسلام آباد در محور چله و گیلانغرب به قصرشیرین در محور قاسم آباد خبر داد.

حیدری گفت: در اولین فرصت شرایط مساعد آب و هوایی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

ذخیره ۴۲ میلیونی قیر و گچ در معادن گیلانغرب

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: این شهرستان با ذخایر قطعی بیش از ۴۲ میلیون تن قیر طبیعی و گچ ۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور و ۹۰ درصد ذخایر این ماده را در استان در اختیار دارد.

حشمت رضایی افزود: سالیانه ۱۰۰ هزار تن قیر طبیعی و گچ از معادن این شهرستان استخراج می‌شود که عمدتا به صورت خام فروشی صورت می‌گیرد.

اجرای طرح آبیاری تحت فشار

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آمادگی سازمان متبوع برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد مخزنی گیلانغرب خبر داد.

قاسمی افزود: چنانچه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به اجرای خطوط اصلی دشت دیره اقدام نماید، جهاد کشاورزی آمادگی اجرای خطوط داخل مزارع در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی آن را دارد.

بهره برداری از دو طرح آبرسانی روستایی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کنگاور گفت: با بهره برداری از دو طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان هزار و ۶۰۰ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.

حبیب اله خزایی گفت: پروژه آبرسانی مجتمع آران و قره بناس در مراحل پایانی قرار دارد که با بهره برداری از آن بیش از ۹۰۰ نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

خزایی به پروژه آبرسانی روستای سلطان آباد اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجراست و با افتتاح آن ۷۰۰ نفر از آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کنگاور افزود: در صورت رفع موانع موجود این طرح‌ها تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسند.

انجام عملیات ساخت کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرپل‌ذهاب گفت: عملیات ساخت کتابخانه‌های عمومی رسالت و علامه امینی این شهرستان که در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ آسیب دید اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار است.

معصومه اکبری افزود: اعتباری که تاکنون برای بازسازی کتابخانه رسالت هزینه شده ۶ میلیار ریال است که تکمیل پروژه به ۲۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او افزود: برای تعمیر و مقاوم‌سازی کتابخانه علامه امینی چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل پروژه ۱۵میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرپل ذهاب گفت: شهرستان سرپل‌ذهاب قبل از زلزله سال ۹۶ دارای سه باب کتابخانه عمومی فعال شامل که ۲ باب کتابخانه در سطح شهر و یک کتابخانه در روستای ترکویس بخش قلعه شاهین بود.

اکبری ادامه داد: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ کتابخانه عمومی انقلاب ایمن مانده، اما هر ۲کتابخانه شهری به شدت آسیب دیدند.

او افزود: کتابخانه عمومی رسالت با زیربنای یک هزار متر مربع، ۲ هزار و ۵۰۰ عضو فعال، بیش از ۲۵هزار جلد کتاب دارد.

او گفت: ساختمان کتابخانه عمومی رسالت قدمتی ۴۰ ساله داشت که در زلزله آبان سال ۹۶ تخریب شد و کتابخانه علامه امینی نیز با زیر بنای ۶۶۰ متر مربع با وجود تازه ساز بودن (۱۳۸۹) دیوار‌های آن صدمات جدی را متحمل شد که نیاز به مقاوم سازی دارد.

اکبری ادامه داد: کتابخانه عمومی روستایی انقلاب با زیر بنای ۲۷۰ متر مربع یک هفته پس از وقوع زلزله فعالیت خود را از سر گرفته و با مشکلی مواجه نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.