استاندار سیستان و بلوچستان گفت:کار و نقش پرستاران در جامعه ارزنده و موثر است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی    استاندار سیستان و بلوچستان در نشست تجلیل از پرستاران به مناسبت روز پرستار گفت:عزت و شرف کشورمان مرهون خون شهدا است .

خیابانی گفت: مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی ۲ویژگی دارای اهمیت جامعه پرستاری است.

وی گفت:سلامتی مهمترین دارایی بشر است و این جمله که بزرگترین نعمتی که پروردگار به ما ارزانی داشته نعمت سلامتی بوده بعد از همه‌گیری ویروس کرونا به آن رسیدیم.

وی گفت: کرونا باعث شد که بیش از همیشه به فکر سلامتی باشیم و بدانیم که این نعمت چقدر ارزشمند است و با هیچ چیز قابل مقایسه و ارزیابی نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کرونا همه صنایع و کارخانجات دنیا را تعطیل و رفتار‌های اجتماعی را تغییر داد.

وی گفت: همه‌گیری این ویروس باعث شد بیش از هر چیزی ارزش نعمت سلامتی را در جامعه بدانیم.

وی  گفت: کسانی که برای حفظ سلامتی ما تلاش و کوشش می‌کنند باید قدردانشان باشیم از همین رو آرزوی سلامتی برای همه پرستاران عزیز و خانواده‌هایشان داریم که باعث شدند این ویروس منحوس کرونا کمترین آسیب را به همگان بزند.

مدرس خیابانی  گفت: نقش پرستار‌ها نقش بارزی است و آن‌ها دارای وظیفه منحصر به فردی هستند، چون وقت بیشتری را در کنار بیماران بوده و در بهبودی آنان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: پرستار‌ها با عملکرد حرفه‌ای خودشان دانش و تخصص پزشکان را به نتیجه می‌رساند.

وی گفت: وقتی یک بیمارستان را ارزیابی می‌کنند عمدتاً رفتار پرستار‌های بیمارستان مورد ارزیابی واقع می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  ایثار و از خودگذشتگی صفت بارز پرستاران است اگر پرستاری ذهنش گرفتار معیشت باشد بر روی رفتارش اثر می‌گذارد ما امروز تکلیف داریم برای معیشت پرستاران عزیزمان تلاش کنیم.

وی گفت: کمبود کادر درمان و پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی در جای‌جای استان وجود دارد.

وی گفت: حتی اگر بپذیریم این موارد در سرویس‌دهی به بیماران خللی ایجاد نکرد، اما فشار مضاعفی بر روی کار پزشکان و پرستاران خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.