امام جمعه زنجان بابیان این که فرهنگ زیربنای هر جامعه‌ای است، گفت: در عرصه‌ فرهنگی باید انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت الله خاتمی امام جمعه‌ زنجان در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ گفت: حضرت امام خمینی (ره) با آینده‌نگری، بر اهمیت فرهنگ در حکومت اسلامی تأکید داشتند. 

او به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فرهنگ اشاره کرد و افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۳۰ سال گذشته همواره در سخنرانی‌های خود مسئله‌ فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد دانسته اند.

امام جمعه‌ زنجان با بیان این که فرهنگ زیربنای هر جامعه‌ای است، گفت: در عرصه‌ فرهنگی باید انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، به روز جهانی حقوق بشر هم اشاره‌ای کرد و ادامه داد: زورگویان و استکبار جهانی همیشه از حقوق بشر برای پیشبرد مقاصد شوم خود استفاده کرده‌اند.

او با اشاره به آیات قرآن درباره‌ حقوق انسان‌ها گفت: برابر دیدگاه قرآن و اسلام، تمام انسان‌ها بدون در نظر گرفتن رنگ و جنسیت با هم برابرند.

امام جمعه زنجان اقدامات وحشیانه‌ مستکبران، در لبنان، غزه و یمن را نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی برشمرد و افزود: ۷۵ سال است که فلسطینیان را در خانه‌ خودشان می‌کشند و همچنان هم از حقوق بشر دم می‌زنند.

او  با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها، و با قدردانی از تلاش‌های سفید پوشان بهداشت و درمان استان زنجان در دوران کرونا، یاد و خاطره‌ شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.