رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری خانمی که با انگیزه انتقام جویی دست به انتشار تصاویر شخصی دوستش در فضای اینستاگرام زده بود، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر شد و عنوان کرد که شخص یا اشخاصی ناشناس با سوء استفاده از تصاویر شخصی و مدارک هویتی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه جعلی و مزاحمت برای وی کرده‌اند که در این خصوص پرونده اولیه تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات ارائه شده، کارشناسان پلیس فتا توانستند با اقدامات فنی و پلیسی عامل ایجاد مزاحمت که دوست سابق او بود را شناسایی کنند.

او ادامه داد: متهم در جریان بازجویی اولیه ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی شد، ولی پس از مشاهده ادله جرم و مواجه حضوری با شاکیه لب به سخن گشود و گفت شاکیه دوست قدیمی ام است که بر سر موضوعی مشاجره و قهر کردیم و با این کار خواستم از او انتقام بگیرم.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: همانند فضای حقیقی رعایت اخلاق در فضای مجازی از الزامات فعالیت کاربران محسوب می‌شود و ایجاد هویت‌های مجازی و غیر واقعی در فضای مجازی باعث شده مجرمین یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند، این افراد معمولاً گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد مؤاخذه، سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، در صورتی که قانون‌گذار برای قانون شکنان و مجرمان در فضایدمجازی نیز مانند فضای حقیقی مجازاتی متناسب در نظر گرفته است.

این مقام مسئول گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار