به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان، شرکت فورد مدل موتور دیزلی را برای خودروی شاسیبلند سایز متوسط کوگا حذف کرده و ادعا میکند که تقاضا به سمت پیشرانههای بنزینی و هیبریدی تغییر کرده است. خودروی کوگا پس از اینکه فیستا دیزلی در سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته شد، دومین مدل فورد است که در سالهای اخیر موتور دیزلی خود را کنار میگذارد.
این مدل قبلاً با موتورهای دیزلی ۱.۵ یا ۲.۰ لیتری Ecoblue با قدرت ۱۸۷ اسب بخار در دسترس بود. گویا قرار است در عوض، کوگا گزینههای فول هیبریدی و پلاگین را در کنار موتور ۱.۵ لیتری اکوبوست بنزینی فورد ارائه دهد. یکی از سخنگویان فورد در این باره گفت: "پلاگین بنزینی و فول هیبریدی چیزی است که تقاضا دارد و در آینده به آن نیاز است."
البته طبق گزارشها فقط ۱۰ درصد از فروش کوگا مدل دیزلی بوده و گزینههای هیبریدی و بنزینی به طور فزایندهای محبوب هستند. این اتفاق به این معنی است که تنها خودروی سواری فورد که موتور دیزلی خود را حفظ میکند خودروی فوکوس است و خودروهای فیستا، اکو اسپورت، پوما، کوگا، موندئو، اس مکس و گلکسی از پیشرانههای بنزینی یا هیبریدی استفاده میکنند.
در این راستا، تقاضا برای مدلهای پلاگین هیبریدی (PHEV) در بازار نسبت به سال گذشته ۳۹.۷ درصد افزایش یافته و مدلهای باتری-الکتریکی (BEVs) افزایش ۱۱۰ درصدی را ثبت کردند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/