وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن خرم‌آباد - دورود مورد توجه دولت است و طرح تکمیل آن سال جاری از سرگرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  رستم قاسمی،وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد گفت: راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از طرح‌های مهم راه آهن کشور است و یک طرح ملی و از کریدور‌های اصلی راه آهن کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: قرارداد این طرح با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است، اما طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، این طرح تعطیل شده بود و قبل از سفر رییس جمهور به لرستان بحث فعال کردن این طرح مطرح شد و آغاز مجدد این طرح در دستور کار قرار گرفته و اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان‌بندی واقعی برای این طرح باید پیش‌بینی و طی چند روز آینده اعلام شود تا بتوان با قرارگاه در خصوص اعتبار و زمان‌بندی اجرا و تکمیل آن توافق کرد.

قاسمی گفت: در صورت تامین منابع اعتباری، این طرح طی سه سال تکمیل و افتتاح می‌شود، اگرچه طرحی بسیار سخت و ویژه در مجموعه راه اهن کشور به شمار می‌رود که ۳۰ درصد این طرح در بخش‌های احداث تونل و ابنیه‌های بزرگ است.

وی گفت: این طرح می‌تواند از طریق محل‌های خارج از اعتبار‌های جاری کشور تکمیل شود چراکه از محل جاری، اعتباری برای این طرح پیش‌بینی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح از محل تهاتر نفت برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که با این میزان اعتبار، طرح فعال خواهد شد و از محل منابع اعتباری خود طرح نیز ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه قرار دارد و با ادامه مصوبه‌های سفر هیات دولت نیز منابعی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.