آئین تجلیل از نخبگان مهارتی تهویه و تبرید نوزدهمین مسابقات ملی مهارت خوزستان با حضور مسئولین استانی در اهواز برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  آئین تجلیل از نخبگان مهارتی تهویه و تبرید نوزدهمین مسابقات ملی مهارت یادواره شهید مدافع حرم رضا عادلی با حضور مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این آئین گفت: امروز شاهد اختتامیه نوزدهمین جشنوار ملی مهارت هستیم و استان خوزستان افتخار میزبانی این مسابقات را داشته است.

او با اشاره به اینکه این مسابقات از ۱۲ الی ۱۸ آذرماه در خوزستان با شرکت ۱۵ استان برگزار شد، افزود: در این فرآیند جوانان زیر ۲۱ سال شرکت داشتند که بر اساس استاندارد‌های تعریف شده سازمان مهارت جهانی  پروژه پیش بینی شده را اجرا کردند. اجرای این پرژوه ۳ روز به طول انجامید که تمام ارزشیابی‌ها و انتخاب برگزیدگان بر اساس انجام عملیلات اجرایی که  شرکت کننده ها  طی پروژه داشتند، صورت پذیرفت.

سواعدی با بیان اینکه این مسابقات تنها مسابقاتی است که عملی اجرا می‌شود  و ارزشیابی آن بر اساس کار دستی شرکت کننده است، اظهار کرد: منتخبین این دوره از مسابقات در اردوی مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و در سال آینده نماینده جمهوری اسلامی ایران  در مسابقات شانگ‌های چین خواهند بود.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص تاثیر این مسابقات بیان داشت: این مسابقات یکی از بهترین عوامل توسعه  زیر ساخت‌های آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای و همچنین توسعه منابع انسانی از هر جهت در سازمان فنی و حرفه‌ای و کشور است 

این مقام مسئول تصریح کرد: هم مربیان و هم تجهیزات بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا آماده می‌شوند و توانایی اجرای مسابقات بین المللی را در خود خواهند دید که این زیرساخت ان شاء الله برای آموزش جوانان  و بیکاران جویای کار در استان استفاده خواهد شد.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: امروز در سازمان فنی حرفه‌ای شاهد ایجاد یک بستر بسیار مناسب و خوب برای جذب نخبگان در حرفه‌ها و مهارت‌های گوناگون بودیم.

او افزود: مسابقات مهارتی می‌تواند میدان رقابت  بسیار خوبی برای جذب ایده‌های جدید، خلاقیت جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باشد.

حسینی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید جز با حلقه وصل حضور جوانان در حرفه‌ها و مهارت‌های مختلف با مراکز صنعتی و علمی از طریق اینگونه مسابقات ممکن نخواهد بود که سازمان فنی و حرفه‌ای این حلقه را به خوبی پیدا کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر همکاری بین بخشی خوبی داشته باشیم می‌توانیم به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان کشور کمک کنیم.

مسابقات ملی مهارت در رشته‌های تهویه و تبرید در اهواز به کار خود پایان داد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.