بوشهر آخرین استانی که صاحب آزمایشگاه ژنتیک می‌شود

موافقت‌نامه راه اندازی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک استان بوشهر بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جهاددانشگاهی مبادله شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در مراسمی با حضور معاونان جهاددانشگاهی کشور موافقت‌نامه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک استان بوشهر میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جهاددانشگاهی مبادله شد.

بنابه این توافق‌نامه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح تخصیص داده شد.

بودجه جهاددانشگاهی تخصیص یافته و تجهیزات خریداری شده است که با تخصیص اعتبارات استانی، بقیه تجهیزات خریداری می‌شود و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  برای گرفتن مجوزهای لازم، تا پایان سال آزمایشگاه تخصصی ژنتیک استان بوشهر آماده بهره برداری خواهد شد.

آزمایشگاه ژنتیک در سال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولد‌های ناسالم داشته است.

بوشهر تنها استانی است که آزمایشگاه ژنتیک ندارد و سالانه بیش از ۱۰۰ زوج بوشهری برای استفاده از این خدمات به شیراز مرکز استان فارس یا دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


با ایجاد این آزمایشگاه و تحقق این مطالبه مردم، یک کار تخصصی به حوزه پزشکی استان اضافه خواهد شد و استان را از استان‌های همجوار بی‌نیاز خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.