در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه اول. معاملات بازار در هفته گذشته نشان داد که فروشنده زیادی وجود ندارد و بازار منتظر خبرهای مثبتی است.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. افزایش تقاضای خرید به دلیل روند افزایش نرخ ارز و کاهش همزمان فشار فروش، به دلیل احتمال شکل‌گیری شرایط هیجانی در فضای معاملات، رشد شاخص بورس را کنترل خواهد کرد.
آرتا اسدی گزینه اول. به احتمال زیاد روند بازگشتی را خواهیم داشت. روند نزولی فعلی تمام خواهد شد و شاهد یک رشد محدودی خواهیم بود.
امین امیدی گزینه سوم. با توجه به نبودن چشم انداز مثبت در مذاکرات وین. 
آراد پورکار گزینه دوم. تا زمانی که ارزش معاملات به بالای ۷ هزار میلیارد تومان نرسد، با توجه به تمام ارزندگی‌ بازار کماکان روند خنثی را خواهیم داشت. البته با توجه به بازگشایی و اخبار خوب خودرویی.ها و افزایش نرخ دلار انتظار افزایش ارزش معاملات را داریم. اما اول باید در عمل نتیجه آن را ببینیم.
محمد خبری زاد گزینه اول. به دلایل؛ رفع ابهامات قیمت‌گذاری خودرو و همچنین با ارائه لایحه بودجه به مجلس، ابهامات بودجه‌ای بورس نیز رفع می شود.
ندا رضایی گزینه اول. به دلیل اینکه سهم ها به قیمت ارزنده‌ای رسیده‌اند و در روز چهارشنبه جو کلی بازار مثبت بود، به نظر می آید اوایل هفته آینده نیز بازار مثبت باشد.
بابک سالاروند گزینه دوم. باتوجه به بالا رفتن قیمت ارز و نفت و همچنین بازارهای جهانی و نظر به عدم واکنش جدی به این عوامل در هفته گذشته و ارایه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس در هفته پیش رو، تغییر چشمگیری را برای شاخص کل متصور نیستم.
حسین مریدسادات گزینه دوم. قيمت هاي كنوني در برخي گروه‌ها منصفانه و حتي ارزنده هستند، اما معضل اساسي اين روزهاي بازار ابهامات پيش رو و ارزش معاملات پايين در بازار است، اما به هفته پیش رو اميدوار هستيم.
علی ملک لی گزینه اول. با توجه به تعیین تکلیف قیمت خودرو و تغییرات مدیریتی در بورس، انتظار هفته ای سبز را داریم.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۵۰ درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی) و ۴۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) به احتمال زیاد شاخص کل بورس در هفته پیش رو روندی مثبت اما با شیبی ملایم و محتاطانه‌ای خواهد داشت.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
در هفته جاری نظر اکثریت کارشناسان غلط از آب درآمده !؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
عجب تعادلی !!سقوط ازاد باهمکاری حقوقی سازمان بورس کارگزاریها وصندوقها برای خالی کردن جیب سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بورس ایران دست مدیران نالایق افتاده همشون دلال هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سالهاست كه خيلي از افراد به دليل بي اطلاعي يا فراموشي سود سهام خودشون رو نگرفتن حالا كه از طريق سجام اطلاعات در دسترس شركتها قرار دارد لطف كنيد سودهاي باقي مانده در دست بانكها و شركت ها رو به حساب سهامداران واريز كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بلای جان بورس اول مدیران نالایق دوم حقوقی فاسد سوم نبود اعتماد به بورس بازار سرمایه طبق اتفاقهای گذشته و سودجوی دولت از بورس بود و الان هم پذیره نویسی دولت انقلابی و مردمی برای کسری بوجه هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
بزک نمیر بهار میاد.....
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی اسماعیل
۲۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
در حسرت رنگ سبز بورس آواره درمانده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
کارشناس کجا بود بابا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
از طرف تمام سهامداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
اموال وزرا رادرطول این۴۳سال مصادره کنیدوبه بورس تزریق کنیدتابورس احیاشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
از فردا حداقل تا پایان سال قطعا" بورس مثبت و صعودی خواهد بود. دیگه گذشت اون سودهای نجومی که دلالان و سودجویان از بالا رفتن دلار ، طلا، سکه ،خودرو، ملک و ..... بدست می آوردند. دیگه حالا نوبت رشد بورس ،موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
با چه جرعتی هنوز از بورس اخبار می زارید؟ مخصوصا این مدت ۳ ماهه که فقط منفی بوده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
کار ناشناسانی که معتقدند بورس وابسته به دلار هست باید به مردم توضیح بدهند که سال ۹۹ قیمت دلار ۳۰ هزار تومان بود ولی شاخص کل بورس توانست از ۲ میلیون واحد عبور کند . امروزه که دلار ۳۱ هزار تومان هست چرا شاخص کل نتوانسته از ۱ میلیون ۳۵۰ هزار فراتر رود ؟؟؟!!!!!!!!!! توضیح دهند که اگر بورس وابسته به دلار بوده و هست چرا این مدت که دلار روند افزایشی داشته چرا بورس در جهت مخالف بورس حرکت میکرده و منفی و نزولی میشده؟؟؟ پس نتیجه خواهیم گرفت بورس اصلا" و ابدا" در جهت حرکت دلار حرکت نکرده و نخواهد کرد. سال ۹۹ هم که بورس توانست شاخص ۲ میلیون را رد کند نه بخاطر دلار بوده بلکه در آن سال همه چیز حتی نخود و لوبیا هم افزایش قیمت داشتند و بورس هم از این افزایش قیمت مستثنی نبوده. ولی به مردم عزیز نوید و مژده بدهم که از هفته ی آینده نرخ دلار ، طلا ، سکه ، خودرو ، ملک و .... کاهشی خواهد بود و تنها بورس مثبت و صعودی و روند روبه رشد را خواهد داشت. این خط و این نشان.
France
علی
۱۸:۱۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
متعادل ومثبت ؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
دست حقوقی های فاسد و ناظران فاسد را از بورس قطع کنید، قطعا بورس راه خودش را میرود و رشد خواهد کرد چون بلاشک و قطع به یقین ،بهترین سرمایه گزاری مولد بورس بوده و خواهد بود ولی الان گرفتار مافیای خونخوار قدرت و فساد شده متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
خبري
با اين اخبار دروغ بار گناه هات زياد مي شه خودت رو مديون مردم نكن
دنيا مسير گذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
اینو خوب اومدی دمت گرم
آخرین اخبار