یک فعال حقوق زنان عربستان از سه مامور اطلاعاتی سابق آمریکا به دلیل هک تلفن همراه و دستگیری و شکنجه وی به دادگاه آمریکا شکایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوجین الحثول که یکی از چهره‌های مطرح مدافع حقوق زنان در عربستان است حدود سه سال را در زندان این کشور گذرانده و حالا هم ممنوع الخروج است.

وی به تازگی از سه مامور اطلاعاتی سابق آمریکا به دلیل هک تلفن همراهش که منجر به دستگیری وی و شکنجه اش از سوی رژیم سعودی شد شکایت کرده است.  این شکایت از طرف وی در یک دادگاه فدرال در اورگان توسط یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حریم خصوصی تنظیم شده است.

در این شکایت تاکیده شده است در پی یک عملیات جاسوسی که توسط سه مامور اطلاعاتی یک شرکت جاسوسی آمریکایی به نام دارک متر اداره می‌شد الحثلول در امارات دستگیر و پس از آن مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته است. پس از این دستگیری وی با یک هواپیمای خصوصی به عربستان منتقل و در آنجا زندانی شده است.

منابع خبری می‌گویند الحثول در سال ۲۰۱۷ توسط تیمی از ماموران جاسوسی آمریکا که مخالفان عربستان را در امارات تحت نظر داشتند مورد هدف قرار می‌گیرد، سپس الحثلول به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی شده و تلفن همراه وی هک می‌شود.

مقامات سعودی هر گونه شکنجه این فعال حقوق زنان را رد کرده و مدعی هستند وی در دادگاه به صورت عادلانه‌ای محاکمه شده است.

سه مامور اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا به نام‌های مارک بایر، رایان آدامز و دانیل گریک در دادگاه به هک تلفن همراه این فعال عربستانی و نفوذ به اطلاعات شخصی وی اعتراف کردند. 
الحثلول در بیانیه‌ای در این باره گفت: هیچ دولت و حکومتی نباید استفاده از بدافزار‌های جاسوسی را برای اعمال رفتار‌های غیر بشردوستانه تحمل کند.  من تصمیم گرفتم از حق خودم برای ایمن ماندن در فضا‌ی مجازی و نیز محدود کردن سوء استفاده‌های سایبری با قدرت دفاع کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار