مقام ارشد آمریکایی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد و مدعی شد متجاوزان به این سلاح‌ها نیاز دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا در نشستی در واشنگتن از فروش سلاح به رژیم سعودی دفاع کرد.

برت مک‌گورک در نشستی در روز پنجشنبه در اندیشکده دولت‌های خلیج فارس در واشنگتن مدعی شد: «سعودی‌ها به این سلاح‌ها نیاز دارند، چون یمنی‌ها با حمایت ایران ده‌ها پهپاد و موشک از یمن به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند!»

مجلس سنای آمریکا چند روز پیش با ۶۷ رأی موافق در مقابل ۳۰ رأی مخالف با قرارداد فروش ۶۵۰ میلیون دلاری موشک‌های هوابه‌هوا و تجهیزات نظامی به عربستان موافقت کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تجهیزات برای دفاع در برابر حملات هوایی به ویژه برای مقابله با نیرو‌های یمنی برای عربستان ضروری است.

مخالفان این طرح می‌گویند این اقدام مجلس در راستای نقض آشکار حقوق بشر و مانع تراشی برای پایان جنگ چندین ساله یمن است.

برنی سندرز و رند پال دو سناتور مخالف این طرح در مجلس آمریکا اعلام کردند صادرات موشک به عربستان چیزی جز تشدید درگیری ها و ریختن بنزین بر روی آتش جنگ یمن نیست.

شب گذشته (پنجشنبه شب) یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی یک جنگنده پیشرفته «اف۱۵» سعودی را رهگیری کردند.

نزدیک به ۷ سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مأرب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

آزادسازی یمن به دست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور که ارتباط خوبی با ایران هم دارند نگرانی صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی را برانگیخته است و صهیونیست‌ها اعلام کردند در صورتی که نیرو‌های یمنی بتوانند این کشور را از چنگ دشمنان خود که از کشور‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی هستند، خارج کنند یک هلال مقاومت در منطقه ایجاد خواهد شد که از یمن شروع و با گذر از ایران، عراق، سوریه و لبنان به غزه و کرانه باختری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار