رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: هزینه طراحی نقشه در شهرک‌های صنعتی استان زنجان، ۵ برابر بیشتر از دیگر استان‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: همه مواردی که در این ستاد مطرح می‌شود، در مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحد‌های صنعتی بررسی می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده، کمک به جذب سرمایه‌گذار خارجی، استفاده از پتانسیل طرح‌های توسعه و جذب سرمایه‌گذار با رعایت مسائل زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی از مزایای این کارگروه است که می‌تواند منجر به توسعه صنعتی و معدنی در استان زنجان شود.

این مسئول از راه‌اندازی سامانه تسهیل در استان زنجان خبر داد و گفت: از اردیبهشت‌ماه، تقاضا‌های مربوطه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این سامانه ثبت و به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود و دستگاه‌ها ۷ تا ۱۰ روز فرصت بررسی و حل مشکل دارند که در غیر این صورت باید دلایل حل نشدن مشکل و یا منع قانونی گزارش شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به هزینه بالای ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی استان زنجان، ادامه داد: هزینه ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی استان زنجان با توجه به تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی استان ۵ برابر بیشتر از دیگر استان‌ها است که سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است.

فغفوری خواستار تجدیدنظر در نحوه برخورد با واحد‌های صنعتی که به تملک بانک‌ها درآمده، شد و گفت: بانک‌ها شرط واگذاری واحد‌هایی که کاملاً تعطیل شده است را فعالیت مجدد واحد قرار دهند و با واحد‌هایی که هنوز به تملک بانک درنیامده، در ستاد تسهیل استان زنجان مورد بررسی و تصمیم قرار گیرد.

او با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به زنجان، عنوان کرد: مسئله شرکت روغن‌نباتی جهان در کمیته‌ای که برای آن تشکیل شده بود، بررسی شده و منتظر صدور رأی است.

فغفوری ادامه داد:در حال حاضر در استان زنجان به دنبال فعال نگهداشتن خط تولید با تأمین مواد اولیه هستیم، پس از سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان این شرکت رکورد تولید ۵۲ تُن در روز را نیز داشته و حال روغن دپو شده کم است، به همین دلیل برای جلوگیری از توقف تولید، نیازمند تأمین مواد اولیه هستیم.

رئیس سازمان صمت افزود: مشکل رفع تعهدات ارزی سرجین بافت حل و نظرات کارشناسی به نفع این شرکت صادر شده است، اما پس از صدور هر رای بانک صادرات به عنوان بانک متولی اعلام شکایت کرده و فرآیند رسیدگی طولانی می‌شود، ولی نتیجه نهایی باید تا ۲۸ آذرماه گزارش شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.