سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو راه دیگری به غیر از سرعت بخشیدن به رایزنی‌ها و تکیه بر نتایج دور‌های قبلی مذاکرات وین برای نتیجه‌بخشی نمی‌بیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین گفت: مسکو راه دیگری به غیر از سرعت بخشیدن به رایزنی‌ها، تکیه بر تجربیات و نتایج دور‌های قبلی مذاکرات برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌بیند.

او افزود: امیدواریم مذاکرات نتیجه بخش باشد. مسکو از تهران و واشنگتن می‌خواهد با از سرگیری این مذاکرات برای احیای برجام قدم‌های همسو بردارند.

نشست امروز (پنجشنبه)، ادامه دور هفتم مذاکرات برجام در وین بود که در دولت جدید ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» انجام شده است. در این نشست هیئت ایرانی به ریاست «علی باقری کنی» و طرف‌های دیگر برجام حضور داشتند.

دولت ایران بار‌ها تأکید کرده است که شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکاست.

 انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را بر عهده داشت نیز پس از پایان دور جدید مذاکرات وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که همه هیئت‌ها تائید کردند که تا رسیدن به توافق به مذاکرات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار