رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سامانه سپهتن به عنوان مهمترین ابزار کنترل ناوگان اتوبوسرانی بُرون‌شهری از ۶ ماه گذشته تا کنون قطع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای است که به کنترل رانندگان حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

سرهنگ اصغر زارع رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز در کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سالن جلسات استانداری اصفهان، با بیان اینکه قطع سامانه سپهتن یکی از دلایل اصلی افزایش تصادف‌های اتوبوس‌ها در ۲ ماهه گذشته محسوب می‌شود، گفت: این سامانه از ۲ ماه گذشته بصورت کامل قطع شده است و پلیس در این مدت هیچ ابزاری برای کنترل اتوبوس‌ها در اختیار ندارد.

وی گفت: ۲ عامل برای کنترل تخلفات رانندگی وجود دارد که یکی از آن‌ها قانون و دیگری ابزار‌های در اختیار است که بدون این امکانات، کنترل همه رانندگان توسط پلیس امری غیر منطقی و غیر ممکن است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به حضور نماینده دادستان در جلسه امروز و لزوم توجه به این مساله، گفت: جان مردم ارزشمند است و بعنوان رییس پلیس راه، مدعی در استان اصفهان هستیم و انتظار داریم که قانون در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

سرهنگ زارع گفت: هر گونه قصوری در این زمینه متوجه پلیس راه است، پذیرا هستیم.

وی با اشاره به سخنان رانندگان اتوبوس و خودرو‌های سنگین، گفت: عبور این خودرو‌ها از باند سوم آزادراه‌ها ممنوع است، اما بدلیل خرابی آسفالت در باند‌های اول و دوم، جریمه عبور از این باند را به جان می‌خرند تا خسارتی به خودرو آن‌ها وارد نشود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از موارد ایجاد خطر در آزادراه‌ها حرکت در لاین سوم است.

وی گفت: پلیس بطور قاطع و با قدرت با اینگونه تخلفات رانندگان برخورد می‌کند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: خرابی سامانه سپهتن موضوع مهمی و غیر قابل قبول است که شورای تامین استان باید با این مساله برخورد کند.

مهران زینلیان با بیان اینکه باید جوابگوی مردم باشیم گفت: خرابی این سامانه از مدت‌ها پیش تا کنون قابل قبول نیست.

وی گفت: در صورتیکه اینگونه موارد رعایت شود بطور حتم تعداد تصادف‌ها و تلفات رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد.

زینلیان گفت: کنترل سلامت رانندگان باید غیر از موارد معمول، بصورت تصادفی انجام شود و ایستگاه‌هایی برای این کار در مقاطع مختلف راه‌ها پیش‌بینی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: ۹ نفر از هموطنان ما در تصادف اتوبوس و تریلر که این هفته  در آزادراه کاشان - قم اتفاق افتاد، جان خود را از دست دادند.

مهدی خضری با بیان اینکه جلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی راه‌های استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران آزادراهی استان و دیگر اعضا تشکیل شد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت کاهش تصادفات در محور‌های آزادراهی مقرر شد که شرکت‌های آزادراه استان نسبت به تغییر وضعیت روفوژ میانی از گارد ریل به نیوجرسی اقدام کنند که مصوباتی در این زمینه انجام شد.

وی گفت: مقرر شد تا یک هفته آینده طرح زمان‌بندی اجرای این پروژه را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم را از طریق استانداری انجام دهیم تا اینگونه تصادف‌ها در جاده‌ها و آزادراه‌های استان کاهش پیدا کند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.