رتبه دوم آذربایجان شرقی در صدور پروانه افتا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت:آذربایجان شرقی در صدور پروانه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ICT هشترود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ پروانه افتا در استان صادر شده و مجموع پروانه‌های افتای صادر شده در استان به ۲۵ پروانه رسیده است.

 فرزاد افزود: با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و بکارگیری گسترده آنهـا در زیرسـاختهـای حیـاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت ها، سازمان‌ها و نهادهـای کشـور موضـوع بسـیار حـائز اهمیتـی تلقـی می شود، زیرا تهدیدات امنیتی نیز در فضای تولید و تبادل اطلاعات به طور روزافزونی اتفاق می‌افتند.

او گفت: امسال ۵۴ سایت جدید شبکه همراه اول در استان راه اندازی شده و ۸۷ سایت تلفن همراه مورد ارتقای تکنولوژی قرار گرفته و اینترنت پرسرعت در اختیار روستاییان استان قرار گرفته است.

 خرامش معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضریب نفود ICT استان را ۱۳۰درصد بیان کرد و افزود: پوشش تلفن همراه در استان ۹۸.۵ درصد، ایرانسل ۸۷ درصد و رایتل ۵۶.۵ است.

 خرامش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۲۷.۵ درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود سه میلیون و ۹۴۸هزار خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۹۸۴هزار خط فعال بوده و بقیه غیرفعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار