معدن درحال اکتشاف نرداغی در جنوب شهرک قدس سبب آلودگی صوتی و آسیب منازل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، انفجار‌ها و گرد و خاک حاصل از اکتشاف وانفجار معدن درحال اکتشاف نرداغی سبب ترک خوردن برخی منازل و  ایجاد رعب و وحشت برای ساکنان شهرک قدس شده است.

این گله مندی در حالی است که حسینی، مدیرعامل معدن نراغی با اشاره به برداشت بهترین نوع سنگ آهک کشور در این معدن گفت: این معدن دارای ۶۰ میلیون تن سنگ آهک است و اکتشاف ازآن هم بیش از ۸۰ سال قدمت دارد.

او ساخت مسکن در حاشیه این معدن را غیراصولی دانست و البته انفجار‌های معدن را کنترل شده خواندوافزود: صدای انفجاری که در شهرک قدس شنیده می‌شود به علت شهرک سازی‌های جدید در کنار این معدن است.

مدیر عامل معدن نرداغی در حالی علت انفجار‌ها را شهرک‌سازی می‌داند که آقای عموزاده، مجری طرح شهرک سازی مدعی است که تسطیح زمین برای ساخت مسکن نیاز زیادی به انفجار ندارد.

او  افزود: درکل دوره تسطیح زمین شهرک شهیدسلیمانی چهار یا پنج بار انفجار انجام شده است.

عموزاده ساعت انفجار‌ها بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ دانست وتصریح کردشکایت مردم ازانفجار‌های ساعت ۱۲تا۱۴که توسط معدن اتفاق می‌افته گله مندند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
سلام بنده یکی از ساکنین کنار همین معدن هستم که بین ساعت ۱۶الی۱۷ بود خواب بودم که یکمرتبه با تکان خوردن شدید اپارتمان و تکان خوردن شدید شیشه ها چنان ترسی کردم در حد مرگ که تا یک ساعت بدنم از ترس غرق عرق شده بود و داشتم سکته میکردم /و همچنان شما دنبال منافع اهک هستید بنده نمیگم نباشید خبر مرگتان قبلش یک خبری به اهالی که کنار این معدن لعنتی هستند بدهید والسلام
آخرین اخبار