وقوع زلزله ۶ ریشتری در ژاپن

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین، سواحل جنوب غربی ژاپن را لرزاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آژانس هواشناسی ژاپن امروز (پنجشنبه) گزارش داد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر در نزدیکی سواحل جنوب غربی ژاپن به ثبت رسیده است.

مرکز این زمین لرزه در نزدیکی جزایر توکارا و در عمق ۲۰ کیلومتری (بیش از ۱۲ مایلی) واقع شده است. این زمین لرزه در ساعت ۱۱:۰۵ صبح به وقت محلی (۰۲:۰۵ به وقت گرینویچ) ثبت شد. از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است. هیچ هشدار سونامی هم اعلام نشده است.

ژاپن در یک منطقه لرزه‌ای فعال به نام حلقه آتش واقع شده است و زلزله‌های قوی به طور مرتب در این کشور رخ می‌دهد.

۱۱ مارس ۲۰۱۱ نیز زلزله‌ای به قدرت ۹ ریشتر در ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه به وقت محلی در نزدیکی سندای در استان میاگی در شمال شرقی ژاپن رخ داد و به مدت ۱۷۳ ثانیه مناطق اطراف را به لرزه درآورد. مرکز سطحی زمین‌لرزه در ۱۳۰ کیلومتری شرق شبه جزیره اوشیکا با عمق ۲۴ کیلومتر گزارش شد. این زمین‌لرزه مهیب سبب گردید در تمامی مناطق ساحلی ژاپن هشدار سونامی و درخواست تخلیه این مناطق اعلام شود. این هشدار حداقل در ۲۰ منطقه ساحلی دیگر در آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی نیز اعلام گردید. این زمین لرزه امواج سونامی به ارتفاع ۱۵ متر در ژاپن و امواج کوچکتری در کشور‌های دیگر ایجاد کرد. بیش از ۱۸هزار نفر در این سونامی جان خود را از دست دادند که پیکر ۲۵۳۱ نفرشان هرگز پیدا نشد. این زلزله فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به همراه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار