حجت الاسلام امینی گفت: فعالیت مراکز علمی به ویژه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با پیوست مردمی در زندگی روزانه آنان اثرگذار باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود که سرسرای شقایق‌های این دانشگاه برگزار شد، افزود: اعتقاد بر این است که فعالیت دانشگاه‌ها باید دارای پیوست‌های گوناگونی از جمله، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و سیاسی باشد و دانشگاهیان نباید با طرفداری از یک حزب یا گروه خاص موجب ترقی قدرت طلبان شوند.

وی با بیان اینکه پیوست مردمی برای فعالیت‌های دانشگاهیان ضروری است، تصریح کرد: جدای از خواست مردم عمل کردن خطا است، این امر به نفع دانشگاه هم نیست.

امینی به راه اندازی دانشگاه صنعتی شاهرود به همت مردم اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه علم و فناوری و تخصصی نباید هیچ شخص و مسوولی در کار دانشگاه دخالت کند، اما دانشگاه را نمی‌توان از مردم جدا دانست.

امام جمعه شاهرود به روز دانشجو هم اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌ها از دهه ۳۰ تاکنون همراه با مردم و انقلاب بودند و شاهد آن شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است.

به گفته وی، دانشگاهی به نفع مردم فعال است که دانشجو و استاد آن استقلال را در جامعه تبلیغ و ترویج کند.

امینی روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را به تمامی مدافعان سلامت تبریک گفت و ابراز داشت: باید صبر، استقامت، حوصله و عشق به کار را از این بانوی بزرگوار تعلیم گرفت.

امام جمعه شاهرود از زحمات هشت ساله رییس سابق دانشگاه صنعتی قدردانی کرد و گفت: در این دوران هشت ساله تعامل خوبی بین دانشگاه و نهاد امام جمعه و مردم برقرار بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.