ویدئویی که از تبلیغ سیستم خودران خودروی تسلا منتشر شده بود، برای این شرکت دردسرساز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از businessinsider؛ نیویورک تایمز گزارش داد ویدئوی تبلیغاتی که تسلا در سال ۲۰۱۶ برای نشان دادن پیشرفت‌های فناوری Autopilot خود منتشر کرد، دقیقاً آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد.

در این ویدئو به نظر می‌رسد که یک خودرو تسلا برای چند دقیقه کاملا خودکار رانندگی می‌کند، به آرامی در خیابان‌های شهر و جاده‌های پرپیچ حرکت می‌کند و سپس کاملا خودکار در دفتر سیلیکون، ولی پارک می‌کند. اما نیویورک تایمز گفت که این ویدئو بدون مشکل، فیلمبرداری نشده است.

سه فردی که این ویدئو را ساختند، گفتند خودروی تسلا در حالت خودران به یک مانع در جاده برخورد کرده و نیاز به تعمیر داشت. این افراد به دلیل ترس از مدیران تسلا، به صورت ناشناس با تایمز مصاحبه کردند. هدف از این ویدئوی تبلیغاتی، نمایش پیشرفت تسلا در رانندگی خودکار بود. سیستم خودران تسلا از همان زمان نمایش تاکنون رانندگی در بزرگراه‌ها را تسهیل کرده، اما هرگز تبدیل به یک کاملا خودکار نشده است. دو نفر به تایمز گفتند که این ویدئو عملکرد آخرین نرم افزار تسلا در دنیای واقعی را به درستی نشان نمی‌دهد. آن‌ها گفتند که این وسیله نقلیه یک مسیر از پیش برنامه ریزی شده را طی کرد که تسلا قبل از فیلمبرداری نقشه سه بعدی آن را تهیه کرده بود.

سیستم خودران تسلا

تسلا ناموفق در عرضه فناوری خودران

چند سال است که ماسک قول داده که خودروهای تسلا بدون دخالت انسان، افرادی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می‌کند و حتی درباره تاکسی‌هایی صحبت کرده بود که می‌توانستند بدون راننده برای صاحبانشان درآمد کسب کنند.

تسلا اخیراً نسخه بتای نرم‌افزار Full Self-Driving خود را منتشر کرده، نسخه پیشرفته‌تری از Autopilot که هدف آن ارائه قابلیت‌های خودران به محیط‌های پیچیده شهری است. اما گا‌ها ویدئو‌هایی از این فناوری نشان می‌دهد که این فناوری هنوز با وظایف اصلی رانندگی مثل اجتناب از برخورد با موانع بتنی و خطوط راهنمایی و رانندگی درگیر است. این موارد چالشی برای رسیدن به سیستم کاملا خودران است.

این افشاگری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تسلا با بررسی شدید سیستم خلبان خودکار از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها مواجه است. این اداره در حال بررسی حداقل دوازده مورد از تصادفاتی است که در آن خودرو تسلا هنگام استفاده از سیستم خودران به خودرو‌های دیگر خصوصا اضطراری برخورد کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار