استاندار گیلان در نشست با اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، ساماندهی پسماند این استان را نیازمند مدیریت متمرکز اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر ماه) در نشست با معاونان وزیر کشور و اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر مهمترین بحث، امور شورا‌ها و اداره شهر‌ها است که باید راه حلی پیدا شود.

او افزود: اینک همین مشکل را در حوزه انتخاب شهرداران داریم چرا که برخی شهرها، هنوز شهردار ندارند و همین امر، باعث شده کار‌ها عقب بیافتند.

استاندار گیلان اظهار داشت: موضوع ساماندهی پسماند و سایت بازیافت زباله، همزمان در گیلان و مازندران در شهر‌های رشت و نوشهر شروع شد که در مازندران به بهره برداری رسید.

عباسی ادامه داد: این موضوع، اما در گیلان ۱۳ درصد پیشرفت داشته است لذا می‌طلبد که از بعد نظارتی، مسئله رصد و پیگیری شود.

او به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تکلیف کرد؛ هرچه زودتر جلسه و کارگروه ویژه مدیریت پسماند را تشکیل دهد تا بودجه و اعتباراتی که در این سال‌ها برای این حوزه ثبت شده و تخصیص یافته است، احصاء شود.

استاندار گیلان یادآور شد: علاوه بر مباحث تأمین بودجه، ساماندهی پسماند نیازمند مدیریت متمرکز است که در قالب یک سازمان اهداف و برنامه‌ها پیگیری شود.

عباسی اظهار داشت: روزانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن زباله در استان گیلان تولید و دفن می‌شود که چالش‌های فراوانی را در استان‌های شمالی از نظر نفوذ شیرآبه‌ها به سفره‌های زیر زمینی دارد.

او با بیان اینکه تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی پسماند، یک راه حل است، افزود:، اما توجه داشته باشیم رفع این مسئله، نیازمند تزریق اعتبارات کافی است و با تزریق قطره چکانی بودجه، طرح‌ها به نتیجه نمی‌رسند.

استاندار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با در نظر داشتن زمان کنونی که فصل بودجه نویسی است، اعتبارات مناسب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به استان اختصاص دهند.

حجت الاسلام محمد صفری ملک‌میان، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، رسول فرخی میکال؛ نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل و دبیر اول این کمیسیون، رئیس امور شورا‌ها و امور داخلی مجلس، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه نظرات خود را بیان داشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.