۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در آیین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض‌الحسنه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در خراسان جنوبی فعال شده که۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

سردار زهرایی گفت: ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی در کشور فعالیت می‌کنند و با توجه به شیوه مردمی دولت جدید، در هفته بسیج با رئیس جمهور دیدار داشتیم و بسته جامع محرومیت‌زدایی و مردم پایه را ارائه کردیم.

 رئیس بسیج سازندگی کشور  در خصوص اجرای پروژه‌های آبرسانی مغفول مانده در کشور گفت: بسیج سازندگی به همراه وزارت نیرو، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وارد عمل شده تا به ۷ هزار و ۲۰۰ روستا آب شرب و ۵ هزار و ۵۰۰ روستا آب کشاورزی برسد.

وی گفت: تسهیلات ۴ درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان و ۷ ساله به زودی در اختیار صندوق‌های قرض الحسنه قرار خواهد گرفت.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: برای رفع محرومیت‌ها ۴۲ هزار گروه جهادی و ۹۲ قرارگاه محرومیت‌زدا در استان‌ها تشکیل شده است و گروه‌های جهادی در شورا‌های جهادی کار نظارتی و معنابخشی انجام می‌دهند، اما در قرارگاه‌ها این فعالیت‌ها عملیاتی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی هم گفت: اقتصاد مقاومتی صنعت پایه نیست بلکه بر محور اشتغال خانگی و توانمندی خانوار‌ها استوار است.

سردار قاسمی گفت: ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه روستایی یک الگوی بسیار خوب است و از آنجایی که تعاونی‌ها با چالش‌هایی در گذشته رو به رو بودند، در مورد صندوق‌ها با مشورت و همفکری قدم برداشتیم تا مشکلات آن‌ها رفع شود.

وی گفت: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه توانسته‌اند به ویژه به روستائیان و مردم مناطق محروم کمک کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی همچنین گفت: در تشکیل صندوق‌ها خوب کار کرده‌ایم، ولی در مورد بازاریابی و سرمایه در گردش محصولات کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی باید بیشتر کار شود.

در ادامه این آیین از تسهیل گران و مسئولان صندوق‌های قرض الحسنه برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.