مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که فاقد اینترنت هستند، در اولویت تامین این سرویس قرار خواهند گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نبود تجهیزات نسل سه و چهار برای ارتقای سایت‌ها است، بدین صورت که سایت‌های ۲ G به ۳ G تبدیل شوند.

او افزود: کمبود اعتبارات موضوع دیگری بوده که البته وزارتخانه از طریق مجلس در حال پیگیری این موضوع است و مورد بعد بحث روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که یا پوشش اینترنتی ضعیفی دارند و یا فاقد اینترنت هستند در اولویت تامین قرار گرفته‌اند که به شرط مهیا شدن تجهیزات و تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱، تمامی روستا‌های با جمعیت بالاتر از ۲۰ خانوار از این سرویس برخوردار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


بلالی اضافه کرد: این روستا‌ها کمتر از ۲۰ خانوار دارند و یا از نعمت برق و جاده هم‌چنان محروم مانده‌اند، مانند روستای زرک در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که برق و جاده ندارد و برای تامین سایت هزینه زیادی باید برای برق این روستا و یا روستا‌های مشابه صرف شود.

او با اشاره به اینکه اینترنت منطقه مشایخ در شهرستان اردل با اجرای فیبر حل شده است، اظهار داشت: برخی از روستا‌های شهرستان کوهرنگ و قسمتی از دهستان دیناران شهرستان اردل از لحاظ اینترنت بیشترین مشکل را در سطح استان دارند و در حال حاضر برای تامین پهنای باند سایت‌ها، ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

بلالی ادامه داد: ۶۸ درصد از روستا‌های چهارمحال و بختیاری دارای اینترنت هستند و اینترنت این مناطق به صورت سیار و ثابت است و برای دیگر روستا‌ها نیز به ترتیب اولویت و تامین تجهیزات برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار