همزمان با افتتاح ساختمان ستاد دیه چهارمحال و بختیاری، چهار زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و همزمان با افتتاح ساختمان ستاد دیه استان چهار زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

او افزود: میزان بدهی این زندانیان ۹.۵ میلیاردریال بود که شش میلیارد ریال از بدهی گذشت شاکیان و یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض ستاد دیه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: با تلاش خیران و ستاد دیه استان، از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۳ زندانی جرایم غیر عمد در استان با بدهی بیش از ۱۹۳ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

او اظهار داشت: امسال بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شد.

در ادامه احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر چند قانون، در جهت صیانت از حقوق عامه مجازات حبس را در نظر گرفته است، اما آموزش و فرهنگ سازی در جامعه می‌تواند از اتفاقاتی که منجر به جرم می‌شود جلوگیری کند.

او گفت: اصلاح زیرساخت‌ها، قانون و مقررات مهمترین اقدامی است که می‌تواند میزان جرم و جمعیت کیفری را کاهش دهد.

مجید صیادی مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌افزایی و همدلی خیرین، ادارات، نهاد‌ها و گروه‌های جهادی، سطح خدمت‌رسانی به زندانیان را افزایش خواهد داد و زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم می‌کند.

او افزود: از مردم خیر استان خواست تا کمک‌های خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۲۵۶۹۰ ستاد دیه استان واریز کنند.

صیادی اضافه کرد: ساختمان جدید ستاد دیه استان در منظریه، خیابان شهید استکی، ابتدای خیابان شهید داریوش رضایی‌نژاد با همدلی خیرخواهانه سازمان نظام مهندسی استان در اختیار ستاد دیه قرار گرفته است.

او اظهار داشت: ستاد دیه از سال ۷۷ در استان فعال شد که در این مدت بیش از دو هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

صیادی ادامه داد: در حال حاضر، سه زندان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار