معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های دامی صنعتی به منظور افزایش سطح ایمنی بدن دام‌های خود در برابر بیماری تب برفکی نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین صالحی معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با مهم دانستن انجام عملیات واکسیناسیون در جمعیت دامی هدف به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیر دامی به ویژه بیماری تب برفکی، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و اصول امنیت زیستی را در واحد‌های دامی الزامی دانست.

او گفت: واحد‌های دامی صنعتی به منظور ایمن‌سازی یا افزایش سطح ایمنی بدن دام‌های خود در برابر بیماری تب برفکی می‌بایست با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دامپزشکی و دریافت واکسن و خدمات واکسیناسیون نسبت به این کار اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


صالحی افزود: تکرار عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی بسته به نوع دام (دام سبک یا سنگین)، نوع واکسن مصرفی، طبق توصیه شرکت تولید یا وارد کننده واکسن می‌بایست انجام شود.

او ادامه داد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیر دامی است که زوج سمیان اهلی و وحشی را درگیر می‌کند و در حیواناتی که سطح ایمنی پایینی علیه این ویروس دارند به خصوص دام‌های جوان را به شدت درگیر کرده و باعث بروز مرگ و میر در آن‌ها شده و خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری و فعالان آن تحمیل می‌کند.

صالحی بیان داشت: کنترل بیماری ویروسی تب برفکی با انجام واکسیناسیون به تنهایی میسر نبوده و فعالان این حوزه، می‌بایست اصول امنیت زیستی را در واحد دامی خود رعایت کنند.

او تأکید کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های دامی، واکسیناسیون مؤثر و به موقع و تکرار عملیات واکسیناسیون طبق دستورالعمل تولید یا وارد کننده واکسن؛ می‌تواند در کنترل بروز و شیوع بیماری تب برفکی کمک کننده باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار