شهرستان طبس به دلیل وجود گردشگران و همکاری نکردن مردم این شهرستان در پیشرفت واکسیناسیون کرونا، در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اوضاع کرونا در شهرستان طبس وخیم است؛ شهرستان طبس در خراسان جنوبی و بهاباد استان یزد تنها شهرستان‌های کشور هستند که به علت افزایش روند بستری بیماران کرونا مثبت دوباره در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند.

حال و روز ناخوش شهرستان طبس نقشه کرونایی کشور را هم با رنگ قرمزش تغییر داده است.

با خیال تزریق واکسن در چاه کرونا نیفتید

یکی از شهروندان طبسی گفت: مردم نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و با این باور غلط که با تزریق واکسن ایمن شده اند در چاه کرونا می‌افتند.

یکی از پرستاران بخش کرونای بیمارستان طبس گفت: بخش بیماران کرونایی بیمارستان پر از بیماران جدید است و جایی برای پذیرش بیماران جدید مبتلا به کرونا وجود ندارد.

او گفت: دورهمی‌ها و رفت آمد‌ها خوراک کرونا برای قدرتمند شدن است.


بیشتر بخوانید

  • زخم کرونا سر باز کرد

وضعیت طبس قرمز شده است، اما همچنان در این شهر حضور مسافران و گردشگران پررنگ است.

فروزان فر رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: با توجه به موقعیت خاص شهرستان طبس، عبور و مرور و ورود مسافران به این منطقه گردشگری بسیار زیاد است که همین امر کار را مشکل کرده است.

تنها راه خروج از شرایط قرمز کرونایی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است.

افزایش بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان طبس

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تیم حوزه بهداشت و درمان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای بررسی و نظارت بر حال بیماران کرونایی بیمارستان شهید مصطفی خمینی به شهرستان طبس مراجعه کرده اند.

او گفت: در بررسی‌هایی مشخص شد که یکی از دلایلی که آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان طبس بالا است، مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به خصوص بیماران بخش دستگردان شهرستان طبس به بیمارستان است.

شریف زاده گفت: همچنین برای بهبود اوضاع کرونا، هفته‌ای سه روز متخصص داخلی در مرکز بهداشت شهر عشق آباد طبس برای ویزیت بیماران کرونایی حضور دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: وضعیت واکسیناسیون در استان خوب است، اما در شهرستان طبس درصد پوشش تزریق واکسن کرونا در نوبت اول و دوم به نسبت میانگین استانی پایین‌تر است و این مورد در مناطق روستایی این شهرستان نیز بیشتر است.

او گفت: شهرستان طبس در مسیر تردد استان‌های همجوار قرار دارد و همین نکته می‌تواند دلیلی برای افزایش موارد کرونا مثبت در این شهر باشد.

کرونا سوغات گردشگران

در این هفته در مناطق گردشگری شهرستان طبس مشاهده شده که ۳ دستگاه اتوبوس گردشگری متوقف شده اند که این افراد یکی در میان ماسک داشته اند.

گردشگران زمانی کارت واکسنشان چک می‌شود که برای اسکان وارد هتل شوند، اما اگر تنها چند ساعت در شهر اسکان داشته باشند نیازی به داشتن کارت واکسن کرونا نیست.

حضور گردشگران در شهرستان طبس نیز می‌تواند یکی از دلایل افزایش بیماری کرونا در این شهرستان باشد.

ارسال ۱۰۰ نمونه آزمایش کرونا به انستیتو پاستور

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ نمونه از آزمایش‌های کرونای شهرستان طبس برای بررسی سویه جدید به آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال شده است.

او گفت: طی سه روز آینده جواب آزمایش‌ها مشخص می‌شود که آیا سویه جدید کرونا وارد استان شده است یا نه؟

شریف زاده گفت: به احتمال زیاد جواب آزمایش‌ها اُمیکرون نیست، زیرا صرفا افزایش موارد کرونا مثبت  در شهرستان طبس به خاطر عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی درب این شهرستان است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.