‎به منظور تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان شیراز با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت. ‎‏‎

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز گفت: این میزان سند تک برگ در محدوده پلاک‌های قلعه چوبی، خرک و کوه‌های جنوبی دارنگون  شهرستان شیراز صادر شده است.

‎‏‎او با اشاره به یکپارچه سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی شهرستان شیراز بیان کرد: اجرای طرح کاداستر گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود که دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات را آسان می‌کند.

‎‏‎رضایی با تاکید بر تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای سند دارشدن اراضی ملی تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات از تخلفات و جرایم در این عرصه‌ها جلوگیری می کند.

‎‏‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز صدور سند تک برگی را زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی دانست و ادامه داد: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات، اقدامی مؤثر در تامین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد می شود.

‎‏‎او افزود:  با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی بنام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی، حفاظت و پاسداری این عرصه‌ها بهتر از قبل انجام می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار