مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: فقدان امنیت شغلی، موجب خروج سرمایه از بخش کشاورزی در کاشمر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: نبود امنیت شغلی موجب شده بسیاری سرمایه‌های خود را در بخش کشاورزی بیرون برده و در دیگر بخش‌ها از جمله ساختمان‌سازی هزینه کنند.

او گفت: خرده مالکی در بخش کشاورزی باعث شده تا نتوانیم سیستم‌های آبیاری نوین را به خوبی اجرا کنیم. با توجه به اینکه برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری حداقل باید سه هکتار زمین داشت تا دارای صرفه اقتصادی باشد و بشود دستگاه برق و پمپاژ را نصب نمود، اما به خاطر خرده مالکی اکنون این امکان فراهم نیست.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به اینکه دشت کاشمر فوق ممنوعه است، باید به فکر استفاده بهینه از منابع آبی موجود بود.

او گفت: استفاده از ۱۰ لیتر آب در محیط بیرون معادل این است که یک لیتر آب در محیط گلخانه استفاده کنیم.

او گفت: به بخش کشاورزی نباید مانند بخش صنعت و خدمات نگاه شود. نبود امنیت در این بخش موجب شده تا سرمایه‌گذار بخش کشاورزی از این بخش کسب درآمد کرده و در جا‌های دیگر از جمله خدمات و مسکن سرمایه‌گذاری کنند.

او گفت: چون اطمینانی به درآمد ثابت بخش کشاورزی نیست اکنون کشاورزان کاشمری درآمد‌هایی که از این طریق کسب می‌کنند را در مشهد مسکن خریداری کرده و این موضوع رفتاری مرسوم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: هر چند کارمند دولت بعد از بازنشستگی بیمه و حقوق دارد، اما کشاورز، چون بعد از بازنشستگی درآمدی ندارد، به اجبار در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

زمینه‌های امنیت شغلی دربخش کشاورزی از سوی دولت ایجاد شود

شجعی گفت: اگر چه در سالهای گذشته ۲۲ درصد از سهم بیمه کسانی که در بخش کشاورزی نیروی کار بودند و پروانه فعالیت داشتند و می‌خواستند در این بخش بمانند را دولت و هفت درصد را کشاورز پرداخت می‌کرد، اما اکنون شرایطی اعلام شده که شامل حال بسیاری از کشاورزان نمی‌شود.

او گفت: با قیمت‌های دستوری نمی‌شود تولید را حفظ کرد. در این مسیر لازم است تورم را کنترل نمود چوو اینکه دولت دستور بدهد، کارساز نیست.

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: کشاورزی ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.