جمیلی گفت: هند با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر، بازار خوبی برای حضور فعالان اقتصادی زنجان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جمیلی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند در وبینار اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و هند با تأکید بر اینکه کیفیت، استاندارد، بسته بندی و مقایسه محصولات تولیدی با قیمت‌های جهانی، از جمله ارکان مهم صادرات محصول به کشور هند است، افزود: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای صادرات محصول خود، باید بررسی همه جانبه از بازار کشور هند را داشته باشند.

او افزود: اتاق مشترک ایران و هند، آمادگی دارد تا در این زمینه، با شرکت‌های صادراتی همکاری کرده و آن‌ها را راهنمایی کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به اینکه اتاق مشترک ایران و هند، راه اندازی دفتر تجاری ایران در کشور هند و حضور رایزنان بازرگانی را در آینده نزدیک در دستور کار خواهد داشت، گفت: اعضای اتاق ایران و هند می‌توانند از اپلیکیشن نمایشگاه مجازی که به زودی توسط اتاق مشترک راه اندازی و به اشتراک گذاشته خواهد شد، استفاده کنند.

جمیلی بابیان اینکه شیوع کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را دچار وقفه کرده است، افزود: می‌توان با اعزام هیئت تجاری از استان زنجان به کشور هند زمینه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هند و نیز همکاری دوجانبه را فراهم کرد که اتاق ایران و هند، آمادگی دارد تا در این زمینه، با اتاق بازرگانی زنجان همکاری کند.

او با تأکید بر اینکه محصولات و پتانسیل‌های تولیدی باید به خوبی تبلیغ و شناخته شود و با همکاری اتاق بازرگانی زنجان، اطلاع رسانی مطلوبی در آن صورت گیرد، ادامه داد: فعالان اقتصادی استان زنجان باید با برنامه‌ریزی مطلوب، در بازار کشور هند حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به لزوم همکاری ویژه اتاق ایران و هند، با اعضای اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی، گفت: تجارت به صورت تهاتری می‌تواند از سوی فعالان اقتصادی زنجان پیگیری شود و در ازای صادرات محصولات مختلف، مواد اولیه مورد نیاز برخی از صنایع را نیز وارد کنند که این مهم در اقتصاد کشور و استان، تأثیرگذار است.

جمیلی با بیان اینکه برنامه ریزی و جدیت فعالان اقتصادی برای همکاری با کشور هند حائز اهمیت است، افزود: یکی از راه‌های توسعه صادرات، حضور در نمایشگاه‌ها است و اگرچه کرونا و نوسانات قیمت دلار، برنامه‌های این بخش را دچار اختلال کرده است، اما می‌توان با برنامه ریزی، زمینه حضور هندی‌ها را نیز در نمایشگاه‌های استان زنجان فراهم کرد.

او  با تأکید بر اینکه تجار هندی از تجربه خوبی برخوردار بوده و بازار ایران را نیز به خوبی می‌شناسند، گفت: چین، هند و روسیه در اولویت همکاری با کشور ایران هستند که همین مهم، فرصتی برای افزایش روند تجارت با کشور هند پیش روی ما قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند بابیان اینکه تجارت در حال حرکت به سوی دیجیتالی است، گفت: سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی زنجان در این زمینه مطلوب بوده و می‌توان همکاری‌هایی را نیز در این بخش انجام داد.

 این وبینار با هدف بررسی نحوه همکاری تجاری، اقتصادی با کشور هند در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

کریدور حمل و نقل شمال به جنوب تجارت ایران و هند را جذاب کرده است

رنگ رونا نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند نیز در این وبینار با اشاره به اینکه بازار کشور هند با توجه به جمعیت زیاد آن، از پتانسیل مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی استان زنجان برخوردار است، گفت: تحریم ها، تبادلات تجاری ۲ طرف را کاهش داده که امید است با گشایش‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد، زمینه فعالیت و حضور هرچه بیشتر فعالان اقتصادی برای تجارت با کشور هند فراهم شود.

او با اشاره به اینکه چین شریک نخست تجاری هند بوده و آمریکا و عربستان نیز در رتبه‌های بعدی و رتبه کشور ایران در تجارت با هند در رده دهم قرار دارد، افزود: کشور هند و ایران دارای زمینه‌های همکاری بسیار زیادی هستند و فعالان اقتصادی ایرانی زیادی از گذشته در این کشور حضور دارند و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت هستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با بیان اینکه هند و ایران دارای نقاط مشترک فراوانی از جمله فرهنگی هستند، گفت: وجود کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب ایران و هند را برای همکاری تجاری با یکدیگر جذاب کرده است.

رنگ رونا با اشاره به این که بندر چابهار یک مرکز استراتژیک برای همکاری بین ایران و هند است، افزود: با توجه به معافیت‌های تحریمی در حوزه مواد غذایی و کالا‌های کشاورزی در همکاری با کشور هند فرصت بسیار خوبی پیش روی فعالان اقتصادی در این زمینه وجود دارد.

او با بیان اینکه کشور هند در سال‌های گذشته در زمینه زیرساخت‌های دریایی فعالیت خوبی داشته و دسترسی حمل و نقل دریایی را تسهیل کرده است، ادامه داد: چالش‌هایی از جمله نحوه انتقالات مالی و بی ثباتی در سیاست‌گذاری‌های تجاری و نگاه کوتاه مدت بازرگانان به حضور در بازار این کشور وجود دارد که باید هرچه بیشتر در راستای رفع این موانع تلاش کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند، با اشاره به اینکه می‌توان میز تجاری زنجان و هند را با هدف ارتقای صادرات استان زنجان با حضور فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی زنجان راه اندازی کرد، گفت: ایران در سال ۲۰۱۸ استان زنجان حرف‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات فلزات رنگین به کشور هند داشت و باید هرچه بیشتر در راستای فعال سازی زمینه‌های همکاری ۲ طرف گام برداشت.

فلاحی نایب رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه وبینار بررسی نحوه تجارت و همکاری اقتصادی با کشور هند و اتاق بازرگانی زنجان جهت آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی برای حضور در بازار این کشور برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، گفت: حضور ۲ زنجانی به عنوان رییس و نایب رییس اتاق مشترک ایران و هند، فرصت بسیار ویژه ای است که فعالان اقتصادی استان زنجان باید از آن کمال استفاده را داشته باشند.

 او با بیان اینکه راه‌اندازی میز مشترک تجاری زنجان و هند یکی از الزامات کار با این کشور و استان زنجان است، ادامه داد: این مهم در دستور کار اتاق زنجان بوده و باید با یک ساماندهی و راهبری فعال، موارد و موضوعات مختلف تجاری بین طرفین را دنبال کند.

فلاحی با بیان اینکه در کنار میز تجاری زنجان و هند همکاری بین پارک‌های علم و فناوری نیز از دیگر زمینه‌ها و اولویت‌های همکاری است، گفت: با توجه به تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی حیدرآباد در بخش‌های مختلف از جمله نیروگاه‌های خورشیدی، باید از این ظرفیت هم استفاده مطلوبی داشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان بابیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری اقتصادی با حضور فعالان اقتصادی استان زنجان از برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان است، ادامه داد: باید با یک برنامه ریزی مثبت و مطلوب از اعزام هیئت تجاری به هند بهترین خروجی را داشته باشیم.

فلاحی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با کشور هند و استان زنجان وجود دارد و باید در جهت هرچه فعال کردن آن‌ها گام برداشت، گفت: اتاق مشترک ایران و هند می‌تواند کمک شایانی در راهبری این همکاری‌ها داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.