سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست در سفر به اراک گفت: منطقه هفتاد قله اراک، سومین خاستگاه تنوع زیستی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسن اکبری سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، در جریان بازدید از پارک ملی هفتاد قله اراک گفت: منطقه هفتاد قله اراک، با توجه به موقعیت جغرافیایی در حاشیه چین‌خوردگی زاگرس به عنوان سومین خاستگاه تنوع زیستی کشور مطرح است.

اکبری افزود: باید از این گنجینه غنی به خوبی حراست شده و ملزومات حفاظتی و محیط بانی آن مطابق استاندارد بهبود یابد و ارتقاء مناطق تحت مدیریت استان مرکزی اقدامی مفید و اساسی در راستای حفظ و بهبود غنای زیستی استان مرکزی است.

او اضافه کرد: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت کیفی از مناطق تحت مدیریت است و در قدم اول باید تلاش کرد زیستگاه‌های حیات وحش را از هر گونه تخریب و تعرض حفاطت نمود.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه از مناطق و محیط بانی‌های پارک ملی هفتاد قله بازدید کرد.

اکبری در ادامه این سفر یکروزه از پروژه‌های عمرانی انجام شده در منطقه و زیستگاه‌های حیات وحش هفتاد قله اراک بازدید و با محیط بانان منطقه و کارکنان دیدار وگفت و گو کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.