رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با حضور نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست تجمع به جان انداختن سگ‌ها در یکی از محورهای جاده ای این شهرستان برچیده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از تجمع بزرگ به جان انداختن سگ‌ها در حاشیه یکی از محور‌های جاده ای مهاباد خبر داد و گفت: روز گذشته از طریق فعالان زیست محیطی و حامیان حیوانات از تجمع صد نفری حیوان آزاران در منطقه جهاد آباد مطلع شدیم.

سخنور با اشاره به اینکه هر گونه حیوان آزاری جرم محسوب می‌شود، افزود: بلافاصله با حضور نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این تجمع برچیده شد، اما متاسفانه شناسایی برپاکنندگان این مسابقات مقدور نشد چرا که این افراد از سایر شهرستان‌ها در این مکان تجمع کرده بودند و با حضور نیرو‌های محیط زیست محل را ترک کردند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های انتظامی زمانی به محل این تجمع رسیده اند که مراسم برچیده شده بود، اضافه کرد: مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی حیوان آزاری جرم است و هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی به حیوان آزاری علی الخصوص شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده اقدام کند، به حبس از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.