به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از appleinsider، توجه کاربران به اپ استور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. فروشگاه اپل با شکست گوگل پلی همچنان در صدر قرار دارد. گزارشهای جدید نشان میدهند که اپ استور تقریباً دو برابر بیشتر از Google Play درآمد دارد.
طبق گزارش جدید Sensor Tower مصرف کنندگان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۳ میلیارد دلار برای نصب یا خرید اپلیکیشنهای موبایلی هزینه کردهاند. این نشان دهنده رشد ۱۹.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ است. در آن سال ۱۱۱.۱ میلیارد دلار برای نصب پلتفرمها هزینه شده بود. اپاستور سهم ۸۵.۱ میلیارد دلاری از بازار را به خود اختصاص داده است. این فروشگاه نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۱۷.۷ درصدی را در بازار تجربه کرده است. Google Play در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۷.۹ میلیارد دلار درآمد به دست آورد. این رقم رشد ۲۳.۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
پیشبینی Sensor Tower نشان میدهد TikTok صاحب بیشترین درآمد در سال ۲۰۲۱ بوده است. بر اساس شواهد این اپلیکیشن تا پایان سال ۲۰۲۱ درآمدی معادل ۳.۸ میلیارد دلار خواهد داشت. رتبه دوم پر درآمدترین برنامهها هم به یوتیوب اختصاص دارد. همچنین پرفروشترین بازی رایانهای هم «شرف پادشاهان» بود. دانلود TikTok بیشترین درآمد را برای اپ استور به ارمغان آورد. در آن سمت هم فروشگاه Google Play از نصب Google One بیشترین درآمد را به دست آورد.
بیشترین بارگیری در همه پلتفرمها در سال ۲۰۲۱ اپلیکیشن TikTok بود. پس از آن فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر فیسبوک در ردههای بعدی قرار گرفتند. Sensor Tower همچنین اشاره میکند هزینههای کاربران جهان در حوزه بازیها با رشد ۱۲.۶ درصدی به ۸۹.۶ میلیارد دلار رسیده است. جالب اینجاست که ۷۸ درصد از درآمد گوگل پلی به بازیهای موبایل اختصاص دارد. در مقابل این رقم برای اپ استور حدود ۶۱.۵ درصد است. اپل اخیراً برندگان جوایز بیشترین استفاده از App Store را در سال ۲۰۲۱ در زمینههای مختلف اعلام کرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/