دبیر رسانه‌ای ریاست جمهوری اوکراین سازوکار تحریم‌ها علیه روسیه را حرکتی موفقیت‌آمیز عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی نیکیوروف، دبیر رسانه ای ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه با این شبکه گفت: ما معتقدیم سازوکار تحریم کارآمد خواهد بود، اگر روسیه هزینه تعرض به اوکراین را درک کند. اگر فهرست تحریم‌ها و در صدر آن‌ها خارج کردن روسیه از نظام معاملات بانکی جهانی سوئیفت، بسته شدن خط لوله نورت استریم ۲ و اعمال تحریم‌هایی علیه متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته شود، می‌تواند موفقیت آمیز باشد. امیدواریم تحریم ها، بخشی از گزینه‌های مطرح باشد.

نیکیوروف افزود: امیدواریم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، کلمات مناسب را برای قانع کردن پوتین به کاهش تنش و عقب نشینی نیروهایش از مرز‌های اوکراین، پیدا کرده باشد. آمریکا از مدت‌ها قبل، متحد قابل اعتماد ماست و اوکراین از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا برخوردار است. ما به متحدان غربی مان درباره همه مسایل مربوط به ثبات منطقه، اعتماد داریم.

شب گذشته، یوری اوشاکوف، دستیار کاخ کرملین پس از گفت‌وگوی دو ساعته میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین اعلام کرد که به سختی می‌توان انتظار پیشرفت‌های ناگهانی میان دو طرف را داشت، اما روسای جمهور تمایل دارند برای بحث‌های جدی درباره اوکراین گفتگو‌ها ادامه پیدا کند.

پوتین در این دیدار خواستار تضمین عدم توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به سوی مرز‌های روسیه شد و تاکید کرد که واشنگتن با متوجه کردن تمام تقصیر‌ها به سوی طرف روسی در بحران کنونی با اوکراین، مرتکب اشتباه شده است.

آمریکا و روسیه ماه هاست بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر اختلافات اساسی دارند. آمریکا روسیه را به تلاش برای حمله نظامی علیه اوکراین متهم می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را به شدت تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
اوکراین = نوکر آمریکا
آخرین اخبار