اسامی مناطق و محله هایی که تاکنون پشه آئدس در آنها مشاهده شده است را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت :با بررسی ۲۷منطقه در بندرعباس، اسامی مناطق و محله هایی که تاکنون پشه آئدس در آنها مشاهده شده است را اعلام شده است.
بوستان شهید پَروَر( فرودگاه قدیم) ، جنب شهرداری منطقه سه (روبروی بیمارستان شهید محمدی) کنار پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک کشاورزی از نقاطی هستند که پشه آئدس در آنها مشاهده شده است.

 او گفت : از سیدمظفر ، سجادیه (بلوار امام حسین(ع)، بهشت بندر و کوی ۲۲بهمن به عنوان دیگر نقاط آلوده به این پشه نام برد.
 در کوی فرهنگیان  نیز این پشه مشاده شده که ۱۵نقطه در کوی فرهنگیان سمپاشی شده است. پس از مشاهده قطعی پشه آئدس در یک نقطه ، ابتدا محل یاد شده بهسازی می شود و پس از شناسایی محل تخم ریزی (تجمع لارو) نسبت به سمپاشی اقدام می شود.

نوروزیان گفت: تعداد پشه های یافت شده در مناطق و محلات یاد شده زیاد نیست اما تمام کارهای لازم طبق شیوه نامه های تعریف شده در حال پیگیری و انجام است.در حال حاضر پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تنها راه مقابله با این حشره، سمپاشی و ضد عفونی تا شعاع یک کیلومتری محل مشاهده پشه است.

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند زیر گلدانی و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند و گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود نیز محل دیگری برای رشد و نمو این 

انتهای پیام/ن

برچسب ها: پشه آئدس ، سمپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.