معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری چابهار گفت: حذف بروکراسی اداری به تسهیل، افزایش سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در این بندر اقیانوسی منجر می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  علیرضا میر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری چابهار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چابهار گفت: حذف بروکراسی اداری به تسهیل، افزایش سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در این بندر اقیانوسی منجر می‌شود لذا همه مسوولان نسبت به تحقق شعار سال اهتمام داشته باشند.

وی گفت: بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی از مهمترین اهداف برگزاری چنین جلساتی است تا بتوان با تصمیمات لازم به افزایش اشتغال و تولید کمک شایانی کرد.

وی گفت:بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بسیار دارای اهمیت است.

میر گفت: برای تسهیل امور و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری، بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همچنین طرح‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری در منطقه را دارد توسط کارگروه فرعی بررسی و ارائه شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار نیز گزارشی از روند سرمایه‌گذاری در حوزه سواحل مکران ارائه کرد.

شایان گفت: چابهار به عنوان قطب تجاری استان سیستان و بلوچستان مطرح بوده و بواسطه وجود ظرفیت‌های صنایع تبدیلی دامی، شیلاتی و کشاورزی مورد توجه است.

حمیدرضا شایان گفت: وجود مرز‌های آبی و خاکی و نیز امکان مبادلات مرزی و بین‌المللی و همچنین وجود ظرفیت‌های گردشگری و نیز واحد‌های تولیدی بزرگ مستقر در منطقه آزاد تجاری و صنعتی، می‌تواند نقش بسیار ارزشمندی در ایجاد و توسعه سرمایه گذاری و جذب و جلب سرمایه گذار بدنبال داشته باشد.

وی گفت: بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی مشکل‌دار، راکد، غیر فعال و سایر واحدها، نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به جایگاه قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نقش هریک از دستگاه‌های اجرایی گفت: سامانه tashil.Stsm.ir (ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) فعال است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این جلسه نحوه پیگیری و رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی از طریق سامانه یاد شده توضیحات لازم داده شد و در ادامه مشکلات، سه واحد تولیدی ارجاع شده به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار