معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: وضعیت استان اصفهان از نظر کرونا مطلوب و موج پنجم کرونا پایان یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد زینلیان معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان شامگاه سه شنبه در ستاد استانی کرونا گفت: تاکنون ۸۱.۵۷ درصد نوبت نخست و ۶۷.۶۱ درصد نوبت دوم جمعیت بالای ۱۲ سال تا ۱۵ آذر ماه امسال واکسینه شده اند.

به گفته وی درپوشش واکسیناسیون در گذشته ۷۰ درصد نمونه‌های سرپایی مثبت می‌شد، اما اکنون این رقم به ۱۴ درصد رسیده و بقیه با علائم آنفلوانزا مراجعه می‌کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان درصد پوشش واکسیناسیون نوبت نخست تا اکنون را ۸۱.۵۷ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم را ۶۷.۶۱ درصد گزارش کرد.

وی گفت: واکسیناسیون نوبت نخست افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۶.۸۳ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۵۷.۱۷ درصد صورت گرفته است.

زینلیان تعداد دُز تزریق شده واکسن نوبت نخست کرونا را سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۵۰، تعداد دُز تزریق شده نوبت دوم را سه میلیون و ۴۰ هزار و ۵۳۸ و تعداد دُز تزریق شده نوبت سوم را ۸۷ هزار و ۹۲۵ اعلام کرد.

وی گفت: همچنین ۲۷۹ هزار و ۹۴۵ دُز واکسن تزریقی به اتباع خارجی در استان اصفهان تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بیشترین درصد واکسن با ۸۲ درصد مربوط به سینوفارم، ۱۰ درصد آسترازنکا و ۶ درصد برکت و مابقی سایر انواع واکسن‌ها بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از کاهش چشمگیر فوت نسبت به بستری خبر داد و گفت: واکسیناسیون همگانی در کاهش میزان مبتلایان به کرونا موثر بوده است.

زینلیان با اشاره به واکسیناسیون و طرح شهید سلیمانی گفت: روزانه به طور متوسط در حالت معمول ۲ دهم درصد به آمار واکسینه شده‌ها اضافه می‌شود که البته برخی شهرستان‌ها رشد بیشتری نسبت به قبل داشته اند.

وی گفت: اگر بالای ۹۵ درصد استان واکسینه شوند، اما یک شهرستان درصد پوشش واکسینه کم باشد آسیب آن به همه استان برمی گردد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به گزارشی از تعداد فوت شدگان پرداخت و گفت: تعداد جمع کل فوتی‌های ناشی از کرونا ۱۷ هزار و ۱۰۴ نفر بوده که ۱۰ هزار و ۹۱۸ نفر آن‌ها قطعی کرونا و مابقی مشکوک به کرونا بوده اند.

وی تعداد کل نمونه‌های گرفته شده و تشخیص داده شده کرونا از ابتدا تا کنون را یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر عنوان کرد و گفت: جمع کل موارد نمونه‌های گرفته شده قطعی تا امروز۴۲۷ هزار و ۲۷ نفر گزارش شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین جمع کل بستری‌ها از ابتدا تا کنون را ۱۸۴ هزار و ۶۸۹ نفر دانست و گفت: ۱۲۴ هزار و ۴۷۱ تا به امروز بهبود یافته اند.


طرح واکسیناسیون"شهید سلیمانی"تمدید می‌شود

همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در این جلسه از تمدید طرح واکسیناسیون"شهید سلیمانی" در استان اصفهان تا رسیدن به میزان مطلوب بالای ۸۵ درصد جمعیت واکسینه شده خبر داد.

محمد رضا جانثاری گفت: با توجه به اینکه طرح شهید سلیمانی در واکسیناسیون موفق بوده، اما هنوز به مورد مطلوب نرسیده؛ این طرح مجدد تمدید می‌شود.

وی گفت: از فرمانداران درخواست داریم از تمام ظرفیت شهرستان به خصوص پایگاه‌های مقاومت بسیج برای واکسیناسیون بیشتر استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: سرعت دریافت دز دوم واکسیناسیون کمتر است که انتظار داریم مردم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اجرای طرح با محوریت فرمانداران است، اما همه نهاد‌ها ها باید این فرایند را تسهیل کنند.

جانثاری به ایجاد سرویس سیار برای تسهیل واکسیناسیون اشاره کرد و گفت:میزان واکسیناسیون در شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد و برخوار نسبت به گذشته با همکاری مردم افزایش داشته است.

وی با اشاره به جدی گرفتن تزریق واکسن، گفت: اگر در واکسیناسیون به درصد قابل قبول نرسیم افرادی که واکسن نزده اند می‌توانند شروع کننده اپیدمی جدید باشند.

طرح ضربتی واکسیناسیون شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه برای واکسیناسیون ۸۵ درصدی جمعیت اصفهان اجرا شد.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور درمانی و بهداشتی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی کاشان و سایر شهرستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.