رهبر طالبان در بیانیه ای گفت که بر اساس بعضی برنامه‌های مغرضانه، عقائد، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان در کشورهای غربی با خطر مواجه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی‌ از والیان این گروه خواسته‌است که با همکاری مسئولان ذیربط و علما، با کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای غربی را دارند، دیدار کنند و مشکلات شان را بشنوند.

آخوندزاده در بیانیه‌ای گفته‌است آن عده افغان‌هایی که به بهانه مشکلات سیاسی یا اقتصادی تلاش به ترک کشور دارند و یا برخی‌ها که می‌خواهند با کودکان و زنان به کشورهای غربی بروند، با بعضی مسائل امنیتی، اخلاقی و دیگر مشکلات بشری مواجه می‌شوند.

رهبر طالبان گفته‌است کسانی‌که ترک کشور می‌کنند، در مسیر راه و کمپ‌ها با حالات بدی مواجه می‌شوند که سبب ناراحتی اقارب و هر افغان می‌شود.

ملا هبت‌الله گفته‌است که بر اساس بعضی برنامه‌های مغرضانه، عقائد، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان با خطر مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد که برخی برای جواز اقامت، وادار به تهمت‌زدن علیه اسلام و نظام اسلامی و نیز تهیه اسناد جعلی می‌شوند.

ملا هبت‌الله اضافه کرده‌است افرادی که به خارجی رفته، به‌جای اینکه لیاقت مسلکی بسیاری از آن‌ها برای رفاه و پیشرفت کشور خرچ شود، در آن‌جا صرف کارهای عادی و حتی کارهای حقیر می‌شود.

وی در ادامه گفته‌است که والیان با همکاری مسئولان ذیربط و علمای با کسانی که قصد مهاجرت دارند، دیدارهای مستقیم داشته باشند، مشکلات شان را بشنود و برای یافتن راه‌‌های‌حل آن‌ها را کمک نمایند.

همچنین رهبر طالبان از مقامات این گروه خواسته‌است که تلاش‌های خود را برای تدابیر بیشتر امنیتی دوام بدهند تا کسی فرصت ارعاب و ترساندن دیگران را نداشته باشد و خصوصا هیچکسی در برابر خدمات و فعالیت‌های تاجران، کسبه‌کاران، و متخصصین موانع ایجاد نتواند.

با تسلط طالبان موجی از مهاجرت از افغانستان آغاز شده‌است. بیکاری و وضعیت بد اقتصادی دو دلیل عمده مهاجرت شهروندان این کشور به ویژه نیروی جوان دانسته می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار