معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: طرح بوم می‌تواند زمینه رشد شاخص‌های تعلیم و تربیت را در مدارس فراهم آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عارف سیلاوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گردهمایی مدیران متوسطه اول این ناحیه با موضوع طرح بوم، گفت: برنامه ویژه بوم مدرسه بحثی نوین در کشور است.

او با بیان اینکه در این برنامه هر مدرسه، از دیگر مدارس متمایز می‌شود و هنر مدیریتی، ابتکار‌ها و نوآوری‌های ذهنی مدیر در اداره مدرسه به منصه ظهور می‌رسد، افزود: به منظور تحقق مدرسه محوری، در این برنامه ۶۰ ساعت از برنامه‌های پایه‌های چهارم تا نهم در طول سال به مدرسه واگذار می‌شوند که باید همه مدارس دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در این طرح را اجرایی کنند.

سیلاوی هدف اصلی از این ارزیابی را ارزیابی از خود برنامه و اصلاح برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: آگاهی مدیر و کارکنان از مفاد و رویکرد شیوه‌نامه، مشارکت شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان در اجرای برنامه، مشارکت نهاد‌های محلی در تدوین و اجرای برنامه، انجام نیازسنجی و تعیین اولویت موضوعات و مهارت‌های آموزش و خلاقیت در مدیریت زمان اجرای برنامه برخی از شاخص‌های ارزیابی از عملکرد مدارس در اجرای برنامه ویژه مدرسه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار